Sąd wskazał Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze jako nabywcę lotniska w Radomiu
"Lotnisko za chwilę, czyli po podpisaniu umowy, będzie w rękach PPL" - skomentował decyzję sądu prezydent miasta Radosław Witkowski. Jego zdaniem przejęcie lotniska przez PP PPL to szansa na wielkie inwestycje w Radomiu i ogromny rozwój miasta.
Magistrat poinformował, że tzw. procedura pre-pack została wypracowana wspólnie przez miasto, PPL i spółkę Port Lotniczy Radom. Z chwilą ogłoszenia postanowienia sądu, organy spółki, czyli Zarząd i Rada Nadzorcza uległy rozwiązaniu.
Procedura pre-pack”, czyli przygotowanej likwidacji w postępowaniu upadłościowym pozwala na sprzedaż zadłużonego przedsiębiorstwa wskazanemu we wniosku nabywcy, bez konieczności przeprowadzania długotrwałego postępowania upadłościowego.
W lipcu br. Port Lotniczy Radom złożył do sądu wniosek "o wymuszoną sprzedaż ze wskazaniem przyszłego nabywcy lotniska", czyli Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL). Przedsiębiorstwo zarządza m.in. Lotniskiem Chopina w Warszawie.
"Porty Lotnicze" (PPL) planują rozbudowę lotniska w Radomiu. Ma ono stać się lotniskiem komplementarnym dla portu lotniczego w Warszawie.
Na początku sierpnia na stronach internetowych BIP Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" ukazało się ogłoszenie o zamówieniu publicznym w związku z planowaną rozbudową lotniska w Radomiu. Jak w nim napisano, zamawiający, czyli PPL, planuje przeprowadzenie czterech postępowań przetargowych.
Chodzi o wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno - Użytkowym (PFU) dróg kołowania oraz płyt postojowych; wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno - Użytkowym towarzyszących obiektów kubaturowych, wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno - Użytkowym w zakresie parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców oraz na wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno - Użytkowym budowy terminala.
Terminal pasażerski ma być jednokondygnacyjny o przepustowości rocznej co najmniej 3 mln pasażerów, przy założeniu obsługi głównie ruchu czarterowego o dużej sezonowości. Wykonawca projektu terminala będzie też musiał opracować koncepcję dalszej modułowej rozbudowy strefy odlotów (checkin, sortownia bagażu, kontrola bezpieczeństwa, poczekalnie odlotowe) oraz przylotów (karuzele bagażowe, sortownia bagażu, kontrola dokumentów na przylotach), zapewniającej całkowitą przepustowość terminala na poziomie 10 milionów pasażerów rocznie.
Koszt rozbudowy lotniska - to kwota 425 mln zł. Nowe lotnisko w Radomiu ma zacząć działać w 2020 r. (PAP)
autor: Ilona Pecka
ilp/ skr/
Komentarze