Prezes LOT: w grudniu 2012 pierwszy rejs dreamlinera z pasażerami
"15 listopada do Warszawy w barwach LOT-u przyleci pierwszy Boeing 787 Dreamliner. Trzy dni wcześniej zostanie on nam przekazany. Pierwszy komercyjny rejs z pasażerami na pokładzie zostanie wykonany w grudniu, prawdopodobnie w okolicach 11, gdzieś do Europy - ustalamy jeszcze dokładnie do jakiego miasta" - powiedział Piróg, który uczestniczy w Forum Ekonomicznym w Krynicy.
Dodał, że nowy samolot 16 stycznia 2013 r. zacznie już wykonywać rejsy regularne; pierwszy odbędzie się do Chicago.
Piróg zapowiedział, że drugi egzemplarz 787 firma ma otrzymać na początku stycznia 2013 r. Od 1 lutego zacznie on latać na rejsach regularnych do Nowego Jorku. Trzy kolejne dreamlinery mają przylecieć między styczniem a marcem 2013 r.
W sumie LOT zamówił osiem maszyn Boeing 787 Dreamliner, które zastąpią Boeingi 767. "Stopniowo będziemy pozbywać się Boeingów 767. Chcemy, aby ostatni boeing wyleciał od nas do końca pierwszego kwartału przyszłego roku" - powiedział Piróg.
LOT na dreamlinery czeka od 2008 roku. Przewoźnik będzie pierwszą europejską linią, która otrzyma tę maszynę.
Szef LOT-u przypomniał, że w zamówionych przez PLL LOT samolotach będą trzy klasy pasażerskie: biznes z 18 fotelami rozkładanymi do pozycji leżącej, premium economy mieszcząca 21 foteli oraz klasa ekonomiczna.
"Nasze symulacje pokazują, że zapełniając klasę biznes, która standardem będzie przypominała first class naszych konkurentów europejskich, plus nową klasę premium economy, nasze przychody wzrosną mniej więcej o 20 proc., utrzymując koszty mniej więcej na tym samym poziomie (w porównaniu do kosztów związanych z utrzymaniem B767 - PAP)" - wyjaśnił prezes.
Pierwszą linią lotniczą, która otrzymała maszynę, jest japońska ANA. Pod koniec października ub.r. dreamliner wykonał pierwszy lot komercyjny. Cztery godziny i osiem minut po starcie z Tokio maszyna japońskich linii All Nippon Airways wylądowała w Hongkongu.
Boeing 787 Dreamliner zbudowany jest głównie z materiałów kompozytowych; jest pierwszym samolotem średniego rozmiaru, mogącym latać na trasach dalekiego zasięgu. Samolot tego typu będzie mógł przewieźć od 210 do 330 pasażerów.
Aneta Oksiuta (PAP)
aop/ pad/ mow/
Komentarze