PLL LOT i EgyptAir nawiązują współpracę
Code-share oznacza współpracę linii lotniczych, na mocy której jedna linia lotnicza przewozi pasażerów z biletami wystawionymi przez inną linię lotniczą.
LOT obsługuje połączenia między Warszawą a Budapesztem i Warszawą a Mediolanem w ramach własnego kodu LO, podczas gdy EgyptAir wykonuje do Budapesztu i Mediolanu rejsy z Kairu jako MS.
Od wtorku LOT i EgyptAir rozpoczęły sprzedaż biletów na trasie między Warszawą i Kairem w ramach nowej umowy code-share.
Dla pasażerów oznacza to, że mogą skorzystać z łączonych rejsów samolotami tych dwóch linii: z jednym biletem, z przesiadką w Budapeszcie lub Mediolanie i krótszymi czasami podróży, czy m.in. możliwością nadawania bagażu rejestrowanego w Warszawie lub Kairze bezpośrednio do miejsca docelowego.
Wzajemne ustalenia dotyczą jednego połączenia dziennie (w obie strony) na trasie Warszawa-Mediolan-Kair oraz czterech rejsów w tygodniu na trasie Warszawa-Budapeszt-Kair.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozszerzenia zakresu relacji biznesowych z linią EgyptAir, naszym partnerem w Star Alliance. Dzięki temu nasi pasażerowie skorzystają z wygodnych możliwości podróżowania z Warszawy do Kairu, dokąd nie oferujemy na razie bezpośrednich połączeń. Jednocześnie mamy nadzieję na dalszy rozwój dwustronnych relacji z naszym egipskim partnerem. Jako LOT konsekwentnie usprawniamy połączenia między Lotniskiem Chopina a innymi portami z istotnym potencjałem pasażerskim" - powiedział cytowany w komunikacie prezes polskiego przewoźnika Rafał Milczarski.
Z kolei prezes EgyptAir Holding Safwat Musallam podkreślił, że nowa umowa partnerska code-share zapewni pasażerom obu przewoźników więcej możliwości podróży do Polski i Egiptu oraz otworzy dodatkowe korzyści komercyjne dla obu linii. Strategia EgyptAir zakłada zwiększanie oferty także za pośrednictwem linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance. Jak wskazuje egipski przewoźnik, dzięki nowej umowie pasażerowie LOT-u zyskują dostęp do egipskich miejscowości turystycznych i siatki połączeń EgyptAir w Afryce. A podróżni EgyptAir będą mieli większy dostęp do siatki połączeń LOT-u w Europie.
LOT jest członkiem Star Alliance od 2003 r., a EgyptAir dołączył do sojuszu w 2008 r. Sieć Star Alliance obsługuje obecnie ponad 21 500 lotów dziennie do prawie 1300 lotnisk w ponad 190 krajach.
Od początku 2016 r. LOT uruchomił i ogłosił 42 połączenia, w tym dalekodystansowe, np. do Los Angeles, Newark, Tokio, Seulu i Astany.(PAP)
autor: Aneta Oksiuta
edytor: Marek Michałowski
aop/ maro/
Komentarze