Orlen Aviation z nowym taborem do tankowania samolotów
Pierwsza z nowych autocystern została już dostarczona na warszawskie lotnisko Chopina, a 9 kolejnych trafi do firmy w pierwszej połowie 2018 r. - poinformował w piątek PKN Orlen.
Według płockiego koncernu, nowe autocysterny "będą obsługiwały różne lotniska, na których obecny jest Orlen Aviation, w zależności od bieżących potrzeb".
Orlen Aviation to podmiot działający w 11 krajowych portach lotniczych, w tym w największych: w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach i Modlinie. Tylko na warszawskim lotnisku Chopina spółka wykonuje dziennie ponad 200 operacji tankowania samolotów.
"Nowy sprzęt znacząco odmłodzi flotę Orlen Aviation i pozwoli na tankowanie większej liczby samolotów bez konieczności powrotu cystern do bazy w celu dotankowania. Będzie to miało znaczący wpływ na zwiększenie wydajności operacji prowadzonych na obsługiwanych przez spółkę lotniskach" - podkreślił płocki koncern.
PKN Orlen zwrócił uwagę, że autocysterny, które trafią do Orlen Aviation spełniają normy emisji Euro 6 i wyposażone są m.in. w elektroniczny system pomiarowy wydawanego paliwa połączony z systemem zarządzającym paliwami lotniczymi w spółce. Pojazdy te posiadają też urządzenia do kontroli jakości i czystości wydawanego paliwa, zamknięty system odzysku paliwa oraz rozbudowany system zabezpieczeń.
"Dzięki niskopodwoziowej konstrukcji i wysokości nieprzekraczającej 2,5 m pojazdy zapewniają dostęp do wszystkich typów samolotów, a także zagwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu pracy operatora" - zaznaczył płocki koncern.
Orlen Aviation to podmiot istniejący od 1997 r., w którym PKN Orlen posiada 100 proc. udziałów, a do kwietnia tego roku działający pod nazwą Petrolot. Spółka posiada magazyny o łącznej pojemności 18 tys. metrów sześc.
PKN Orlen informował pod koniec kwietnia, że Orlen Aviation "zamierza mocniej zaakcentować swoją obecność na krajowym rynku, pracując wraz z PPL nad pierwszym w Polsce wspólnym projektem scentralizowanej infrastruktury paliwowej dla Lotniska Chopina, pozwalającym zarządzać magazynowaniem 100 proc. wolumenu paliwa lotniczego".
Wśród celów rozwojowych Orlen Aviation płocki koncern wymieniał wcześniej m.in. "pogłębienie współpracy z kluczowymi poza Warszawą lotniskami w Polsce", a także wdrożenie "nowych, zaawansowanych systemy informatyczne dla obsługi lotniskowej klientów".
Od kwietnia PKN Orlen zaopatruje w paliwo JET A-1 linie lotnicze korzystające z międzynarodowego portu lotniczego im. Vaclava Havla w Pradze, największego w Czechach. To pierwsze zagraniczne lotnisko obsługiwane przez płocki koncern, oprócz podobnych obiektów w Polsce. (PAP)
mb/ je/
Komentarze