Odległe kierunki czarterowe z Katowic dostępne również zimą
Jak poinformował w poniedziałek Piotr Adamczyk z działu komunikacji i promocji Katowice Airport, z czwartkowego inauguracyjnego lotu na tunezyjską Djerbę (kierunek ten po raz pierwszy dostępny jest z Katowic w sezonie zimowym) skorzystało 187 pasażerów.
O pięciu podróżnych mniej tego samego dnia poleciało do Tanzanii na Zanzibar (dostępny trzeci sezon z rzędu). W sobotę wystartowały też zimowe loty do Kenii; na wakacje poleciały tam wówczas z Katowic 184 osoby.
„Zimowa oferta czarterów z Katowice Airport to nie tylko znane i lubiane kierunki egipskie i na Wyspy Kanaryjskie” - zaznaczył, cytowany przez Adamczyka, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, które zarządza katowickim lotniskiem, Artur Tomasik.
"Coraz większym zainteresowaniem cieszą się oferty wypoczynku z wylotem z Pyrzowic w takich egzotycznych miejscach, jak – Dominikana, Oman, Kenia i Zanzibar. Dużą popularnością cieszy się też Turcja. Od tego roku w zimowej siatce pojawiła się także Tunezja, która może stać się kolejnym zimowym hitem czarterowym w naszej ofercie” - wskazał Tomasik.
Katowice są największym polskim portem czarterowym. W sezonie zimowym 2018/2019 biura podróży oferują z Pyrzowic siedemnaście kierunków wakacyjnych do jedenastu państw. Są to po cztery kierunki do Egiptu - Hurghada, Marsa Alam, Sharm-El-Sheikh i Taba oraz Hiszpanii - Fuerteventura, Lanzarote, Las Palmas i Teneryfa.
Z Katowic można polecieć też do: Dominikany (Punta Cana), Kenii (Mombasa), Omanu (Salalah), Portugalii (Madera), Tunezji (Djerba), Turcji (Antalya), na Wyspy Zielonego i Zanzibar oraz do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Ras Al Khaimah).
Jak podkreślił Tomasik, w tym roku w segmencie przewozów czarterowych w Katowice Airport obsłużonych zostanie rekordowa liczba 2 mln podróżnych. „W przyszłym roku spodziewamy się poprawienia tego wyniku” - zasygnalizował prezes GTL.
Dotąd, w ciągu jedenastu miesięcy 2018 r. w Katowice Airport obsłużono w ruchu ogółem 4,59 mln podróżnych. To o 925 tys. więcej (o 25,2 proc.) w porównaniu z okresem od stycznia do listopada minionego roku. Władze lotniska oszacowały, że całym 2018 r. z siatki połączeń regularnych i czarterowych skorzysta tam ponad 4,8 mln podróżnych (jeszcze w 2016 r. były to 3,2 mln osób).
Jednocześnie GTL spodziewa się, że po dwóch latach szybkiego rozwoju, kiedy ruch pasażerski w Pyrzowicach rósł zdecydowanie powyżej polskiej i europejskiej średniej, przyszły rok upłynie pod znakiem stabilizacji (wzrost na poziomie 5 proc.; ponad 5 mln podróżnych).
W 2019 r. katowickie lotnisko chce skoncentrować się na sprawnej realizacji kolejnych inwestycji, w tym kluczowej dla poprawy komfortu obsługi pasażerów, przebudowy i rozbudowy terminalu pasażerskiego B. Od września br. trwa rozbudowa parkingu nr 1, przed terminalami pasażerskimi.
W listopadzie rozpoczął się drugi etap rozbudowy lotniskowej płyty cargo, który ma zakończyć się w IV kw. 2019 r. W pierwszym półroczu 2019 r. GTL zamierza rozpocząć prace koncepcyjne związane z budową całkowicie niezależnego, wyposażonego w rękawy terminalu pasażerskiego, które pozwolą określić ostateczną skalę inwestycji związanych z rozwojem infrastruktury terminalowej.
Zarządca katowickiego lotniska chce też w najbliższych latach przeprowadzić takie projekty, jak: nowa strażnica Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, rozbudowa bazy obsługi technicznej, centralna wartownia, baza paliwowa, rozbudowa terminalu cargo. Nadal zwiększana ma być liczba stanowisk postojowych samolotów.
Na zlecenie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w południowo-wschodniej części portu wyposażana jest nowa wieża kontroli, która powinna zostać oddana do użytku operacyjnego na przełomie 2018 i 2019 r. GTL razem z PAŻP prowadzi też prace nad uzbrojeniem w system ILS CAT I zachodniego, pomocniczego podejścia do drogi startowej.
We wrześniu br. spółka Chopin Airport Development oddała do użytku zbudowany na lotnisku hotel Moxy (marka sieci Marriott).(PAP)
autor: Mateusz Babak
Komentarze