Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowe połączenia czarterowe szansą na rozwój łódzkiego lotniska

Łódzki Port Lotniczy im. Reymonta uruchomi w zbliżającym się sezonie letnim 11 połączeń czarterowych. To kolejna szansa ożywienia lotniska, które w ostatnim roku straciło ok. 100 tys. pasażerów, a od kilku lat odnotowywało straty finansowe.

„Połączenia czarterowe oferowane przez współpracujące z lotniskiem biura podróży to najpopularniejsze kierunki turystyczne, które już były obsługiwane w minionych sezonach wakacyjnych: Egipt, Turcja, Tunezja, Grecja oraz Bułgaria” - podkreśliła rzeczniczka łódzkiego portu Ewa Bieńkowska.

Czartery są znaczącą pozycją w działalności łódzkiego lotniska. W ubiegłym roku odprawiono ponad 37 tys. pasażerów lotów czarterowych. Łódzki port współpracuje z największymi krajowymi touroperatorami, m.in. Rainbow Tours Alfa Star, Bee free, Neckermann, Sun&Fun holidays, TUI, Wezyr Holidays, Itaka, Grecos Holiday, Exim Tours.

W tegorocznym sezonie letnim wśród lotów czarterowych pojawią się dwie nowości: Warna w Bułgarii i grecka wyspa Korfu. Obecnie z łódzkiego lotniska regularnie realizowane są loty do Amsterdamu, Dublina, East Midlands, Londynu, Monachium i Oslo, a także obsługa przesyłek cargo.

W ubiegłym roku lotnisko odprawiło ponad 250 tys. pasażerów, czyli o 100 tys. mniej niż w roku 2013 r. - wówczas strata Portu wyniosła 33 mln zł. Według rzeczniczki, ubiegłoroczny bilans finansowy nie jest jeszcze znany, ale istnieje obawa, że straty sięgną nawet 40 mln zł. Obciążenie rachunku finansowego Portu wiąże się z wcześniejszymi inwestycjami, m.in. budową nowego terminalu.

Mimo to statystyki lotniska świadczą o zwiększeniu ruchu w sektorze przesyłek cargo – z 3,1 tys. odprawionych w 2013 r. do 5,6 tys w ubiegłym roku oraz wzroście liczby odprawionych pasażerów czarterowych o kilka tysięcy.

Największym udziałowcem w łódzkim lotnisku jest miasto Łódź (94 proc. udziałów), a ponad 5 proc. ma samorząd województwa łódzkiego. (PAP)

agm/ par/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony