MAW Telecom wystąpi na drogę prawną przeciwko Macierewiczowi
Macierewicz powiedział na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej w Sejmie, że przetarg na remont samolotu "miał szczególny kształt". "Przetarg został tak zorganizowany, iż zlecono kontrakt firmie MAV Telekom, z którą są związani wysocy wojskowi, dawni urzędnicy MON, a także z którą związani byli ludzie z dawnej WSI" - powiedział.
W ocenie Macierewicza, "ten przetarg w istocie się nie odbył". "Miały w nim brać udział dwie inne firmy: Metalexport oraz Bumar. Obie te firmy zostały zdyskwalifikowane. W istocie kontrakt został przez Departament Zaopatrzenia Sił Zbrojnych MON powierzony bezprzetargowo firmie MAV Telekom" - powiedział.
Zdaniem Macierewicza, po remoncie wykryto usterki. "Wśród nich usterkę, którą wykryto po locie do Haiti, polegającą na niesprawności bloku autopilota. Niesprawności tak dalekiej, że nie naprawiano jej. Wymontowano blok autopilota z drugiego samolotu Tu-154M numer boczny 102 i przemontowano do Tu-154M numer boczny 101" - powiedział Macierewicz. "Takie były konsekwencje dania do naprawy tego samolotu firmie MAV Telekom" - powiedział poseł.
W oświadczeniu przesłanym we wtorek PAP zarząd MAW Telecom International S.A. podkreślił, że w trakcie konferencji prasowej posła PiS firma stała się "przedmiotem jego bezpodstawnych i kłamliwych wypowiedzi".
W związku z tym, jak poinformowano, MAW Telecom zamierza "wkroczyć na drogę prawną przeciwko panu Macierewiczowi wykorzystując wszystkie dopuszczalne środki ochrony sądowej".
"Jest niedopuszczalne, aby w Polsce nazwa wiarygodnej, działającej od wielu lat firmy była wykorzystywana przez polityków dla ich własnych, partykularnych celów politycznych. Jeżeli polski przedsiębiorca nie uzyskuje właściwej ochrony dobrego imienia w Sejmie RP, musi się o nią zwrócić do sądu" - podkreślono w oświadczeniu.
W piątek wiceminister obrony Marcin Idzik odnosząc się do wypowiedzi Macierewicza powiedział PAP, że "odbyło się pełne postępowanie przetargowe, przetarg był otwarty, oferty złożyły trzy firmy: Bumar, Metalexport-S i MAW Telecom". Dodał, że jedynie oferta MAW Telecom spełniała warunki przetargu, a wszystkie polskie firmy były jedynie pośrednikami, ponieważ remont musiał się odbyć w Rosji, w jednym z zakładów mających akredytację koncernu Tupolew.
"Modernizacja została dokonana zgodnie z wymogami Dowództwa Sił Powietrznych. W grę wchodziły zakłady w Moskwie i Samarze. Przez cały pobyt samolotu w zakładach przy samolocie był obecny przedstawiciel polskich Sił Powietrznych" - zaznaczył wiceminister. (PAP)
par/ jra/
Komentarze