Lotnisko Kraków-Balice ma decyzję środowiskową dla rozbudowy
Jak wyjaśnił w piątek prezes krakowskiego lotniska Jan Pamuła, decyzja środowiskowa to „zielone światło” dla kluczowych inwestycji. Umożliwia uzyskiwanie kolejnych decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę, oraz aplikowanie o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Decyzja środowiskowa dotyczy rozbudowy terminala pasażerskiego, przebudowy dróg kołowania, rozbudowy płyty postojowej dla samolotów oraz budowy wewnętrznego układu komunikacyjnego. Nadano jej rygor natychmiastowej wykonalności.
Wartość tych inwestycji to ok. 600 mln zł, z czego 200 mln zł mają stanowić unijne dotacje. Zaplanowane przedsięwzięcia powinny zostać zakończone najpóźniej do połowy 2015 roku.
„Dzięki tym inwestycjom Kraków umocni pozycję lidera wśród polskich portów regionalnych i pod względem infrastruktury dorówna ważnym portom europejskim” - ocenił Pamuła - „Decyzja środowiskowa, którą otrzymaliśmy, umożliwia nam zrealizowanie w pełni naszych planów” - dodał.
Zgodnie z planami terminal pasażerski po rozbudowie będzie mógł obsłużyć ok. 8 mln pasażerów rocznie. Jego powierzchnia użytkowa zwiększy się do blisko 55 tys. metrów kwadratowych (obecnie 15 tys. m. kw.). Płyta postojowa dla samolotów zostanie powiększona o cztery dodatkowe miejsca (obecnie jest ich 16 dla typu boeing 737). Nowy wewnętrzny układ komunikacyjny z dodatkowymi pasami ruchu ułatwi poruszanie się wokół terminalu, parkingu wielopoziomowego oraz planowanego hotelu.
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) lotniskiem w Polsce. W zeszłym roku obsłużyło ono blisko 2,9 mln pasażerów.
W sezonie letnim lotnisko oferuje bezpośrednie połączenia z 41 miastami (46 portami) w Europie i Ameryce Północnej. Operuje z niego 17 przewoźników: 12 tradycyjnych i 5 niskokosztowych. (PAP)
rgr/ je/
Komentarze