Lotnisko Chopina przeciw nielegalnym taksówkarzom
W piątek rozpoczęły się kontrole usług taksówkarskich oferowanych na lotnisku.
"Przedstawiciele inspekcji handlowej oraz transportu drogowego, a także policji incognito sprawdzają uprawnienia kierowców i ceny oferowanych usług. Na osoby prowadzące działalność bez uprawnień lub oszukujące klientów, co do wysokości opłaty za przejazd, nakładane są wysokie kary grzywny" - powiedział Przybylski.
Wyjaśnił, że dodatkowo w terminalu m.in. w hali odbioru bagażu oraz na drzwiach wyjściowych, zainstalowane zostały dodatkowe oznakowanie dla pasażerów z informacją o nazwach i numerach telefonów korporacji taksówkowych rekomendowanych przez lotnisko. Wkrótce również w hali przylotów i przed terminalem pojawią się nowe oznaczenia miejsca postoju rekomendowanych taksówek oraz asystenci w jaskrawych ubiorach wskazujący pasażerom drogę do legalnego postoju.
"Jeszcze przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw Europy w terminalu ustawione zostaną stojaki z ulotkami przygotowanymi przez Urząd Miasta i plakaty wyjaśniające jak rozpoznać legalną miejską taksówkę. Na postoju przed terminalem ustawione zostaną także barierki formujące kolejkę pasażerów oczekujących na taksówkę" - powiedział rzecznik.
Władze lotniska podkreślają, że komfort i bezpieczeństwo pasażerów jest najwyższym priorytetem. "Dlatego nie możemy pozwolić, żeby pasażerowie przylatujący do Warszawy byli nagabywani i oszukiwani przez osoby udające taksówkarzy. Korzystając ze wsparcia urzędu miasta i służb państwowych zamierzamy wreszcie z tym skończyć" - zaznaczył Przybylski.
Lotnisko informuje, że każdy pasażer, który czuje się nagabywany lub został poszkodowany, oszukany przez osoby podające się za taksówkarzy może zgłosić ten fakt pracownikom Straży Ochrony Lotniska, którzy przyjmą zgłoszenie i przekażą je do wyjaśnienia Policji. Wraz z danymi osoby zgłaszającej przekazywane będą materiały z monitoringu i inne dostępne dowody. Można także wysłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres: pr@polish-airports.com.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy oraz cargo. W 2011 r. port obsłużył ponad 9,3 mln pasażerów i odprawił ponad 43,6 tys. ton cargo. Od początku tego roku lotnisko obsłużyło ponad 2,7 mln pasażerów, czyli o 8 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. (PAP)
aop/ mki/ jbr/
Komentarze