Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 5,7 mln pasażerów od lipca do końca września
Jak poinformował port w komunikacie, lipiec, sierpień i wrzesień to kolejne wzrosty liczby obsłużonych podróżnych.
"W ciągu ostatnich trzech – wakacyjnych – miesięcy bieżącego roku w stołecznym porcie obsłużono 5,7 mln pasażerów. Przed rokiem, w tym samym okresie, z usług warszawskiego lotniska skorzystało o 600 tys. osób mniej" - czytamy w komunikacie.
Jak dodano, wrzesień był kolejnym "rekordowym miesiącem w historii portu". Lotnisko obsłużyło 1,8 mln podróżnych. We wrześniu ub.r. było to 1,6 mln osób.
Od początku tego roku do końca września w stołecznym porcie obsłużono 13,7 mln pasażerów, z czego 12,4 mln pasażerów podróżowało w ruchu międzynarodowym (wzrost o 18,8 proc. wobec tego samego okresu ub.r.). W ubiegłym roku od stycznia do końca września lotnisko obsłużyło 12 mln osób.
Port podkreśla, że dane te potwierdzają, iż pozycja warszawskiego lotniska, "jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż rośnie".
"Wynika to ze skutecznie realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego, której trafność pokazują wyniki wzrostu ruchu na Lotnisku Chopina, a także wyniki finansowe przedsiębiorstwa" - czytamy.
Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów – o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. - 13,7 mln. W sezonie lato 2018 port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". (PAP0
autor: Aneta Oksiuta
aop/ je/
Komentarze