Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina obsłużyło ok. 5,7 mln pasażerów od lipca do końca września

Warszawskie Lotnisko Chopina od lipca do września tego roku obsłużyło 5,7 mln pasażerów - poinformował w czwartek port. Dodano, że w porównaniu z tym samym okresem ub.r. lotnisko obsłużyło o 600 tys. osób mniej. Od początku roku do końca września z portu skorzystało 13,7 mln podróżnych.

Jak poinformował port w komunikacie, lipiec, sierpień i wrzesień to kolejne wzrosty liczby obsłużonych podróżnych.

"W ciągu ostatnich trzech – wakacyjnych – miesięcy bieżącego roku w stołecznym porcie obsłużono 5,7 mln pasażerów. Przed rokiem, w tym samym okresie, z usług warszawskiego lotniska skorzystało o 600 tys. osób mniej" - czytamy w komunikacie.

Jak dodano, wrzesień był kolejnym "rekordowym miesiącem w historii portu". Lotnisko obsłużyło 1,8 mln podróżnych. We wrześniu ub.r. było to 1,6 mln osób.

Od początku tego roku do końca września w stołecznym porcie obsłużono 13,7 mln pasażerów, z czego 12,4 mln pasażerów podróżowało w ruchu międzynarodowym (wzrost o 18,8 proc. wobec tego samego okresu ub.r.). W ubiegłym roku od stycznia do końca września lotnisko obsłużyło 12 mln osób.

Port podkreśla, że dane te potwierdzają, iż pozycja warszawskiego lotniska, "jako atrakcyjnego punktu przesiadkowego w tej części Europy wciąż rośnie".

"Wynika to ze skutecznie realizowanej strategii rozwoju ruchu tranzytowego, której trafność pokazują wyniki wzrostu ruchu na Lotnisku Chopina, a także wyniki finansowe przedsiębiorstwa" - czytamy.

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. W 2017 r. odprawiło 15,8 mln pasażerów – o 23 proc. więcej niż rok wcześniej, a w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 r. - 13,7 mln. W sezonie lato 2018 port oferuje 123 połączenia regularne i 78 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". (PAP0

autor: Aneta Oksiuta

aop/ je/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony