LOT: rośnie regularności lotów i punktualność przewoźnika
"Nasi klienci oczekują, że linia lotnicza, którą wybierają zrobi wszystko, by rejsy odbywały się regularnie i na czas. Dla nas jest to zobowiązanie, którego zamierzamy dotrzymać. W sierpniu znacząco poprawiliśmy wskaźniki punktualności i regularności, osiągając w tym zakresie lepsze wyniki niż wiele innych linii lotniczych. Wrzesień wygląda pod tym względem jeszcze lepiej" – przekonuje cytowany w komunikacie dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u Adrian Kubicki.
Polski przewoźnik poinformował, że w ciągu kilku tygodni LOT osiągnął regularność na poziomie powyżej 99 proc., a ostatni tydzień operacji był dotychczas najlepszym okresem od początku 2018 roku pod względem regularności wykonywanych połączeń - z wynikiem sięgającym powyżej 99,5 proc.
Linie lotnicze dodały, że znacząco poprawiła się też punktualność samolotów. "Od sierpnia wskaźniki punktualności przekraczają 70 proc. To wynik lepszy od wielu innych linii lotniczych. We wrześniu LOT przewiduje osiągnięcie wyniku punktualności połączeń na poziomie 75 proc., co powinno przekroczyć europejską średnią" - dodano.
Kubicki zwrócił uwagę, że zarówno na regularność jak i punktualność lotów ma wpływ m.in. dostawa sześciu nowych Embraerów. "Zyskaliśmy elastyczność flotową, co pozwala nam na lepsze reagowanie na problemy operacyjne" - zaznaczył.
LOT dodał, że kontynuuje intensywny rozwój i prowadzi nabór kadry pilotów. Do końca przyszłego roku przewoźnik wybierze 300 kandydatów do obsługi rosnącej siatki połączeń. W pierwszej turze rekrutacji zgłosiło się ponad 1 tys. chętnych, w tym ok. stu polskich pilotów, którzy obecnie pracują dla zagranicznej konkurencji.
Polski przewoźnik obsługuje obecnie 104 połączenia, o 63 więcej niż na początku 2016 roku. W ubiegłym tygodniu LOT ogłosił, że zacznie latać do Miami w USA. Będzie to czternaste połączenie dalekiego zasięgu (m.in. po Tokio czy Seulu) i szóste do Ameryki Północnej.
W 2017 roku LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, o ponad 25 proc. więcej niż w 2016 roku. W 2018 r. przewoźnik chce obsłużyć ok. 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć barierę 10 mln. (PAP)
autor: Michał Boroń
mick/ je/
Komentarze