Przejdź do treści
Źródło artykułu

LOT poleci z Warszawy i Katowic do Turynu

PLL LOT uruchomią sezonowe połączenie zimowe z Warszawy i Katowic do Turynu we Włoszech - poinformowała we wtorek spółka. Rejsy będą się odbywały raz w tygodniu - w soboty i potrwają od 29 grudnia tego roku do 23 marca 2019 r. Na tej trasie latać będą samoloty Boeing 737-800.

Boeing 737-800 na pokład może zabrać 186 pasażerów.

Spółka przekazała, że rejsy Warszawa-Turyn to pierwsze połączenie LOT-u między tymi miastami. Na trasę Katowice-Turyn polski przewoźnik wraca po kilkunastu latach. Wcześniej LOT latał do Turynu sześć razy w tygodniu mniejszym samolotem - Embraerem 145.

LOT wskazuje, że połączenie do Turynu skierowane jest przede wszystkim do miłośników sportów zimowych, którzy z lotniska w Turynie będą mogli dotrzeć bezpośrednio autokarem do ośrodków narciarskich w Alpach włoskich i szwajcarskich. LOT podkreśla, że Turyn jest popularnym kurortem wypoczynkowym i istotnym ośrodkiem gospodarczym północnych Włoch. Aglomeracja liczy 2,5 mln mieszkańców. Co roku Turyn odwiedza ponad 250 tys. zagranicznych turystów.

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej LOT-u Adrian Kubicki podkreśla w komunikacie, że uruchamianie nowych połączeń nie byłoby możliwe, gdyby nie sukcesywne rozbudowywanie floty średniego zasięgu przewodnika.

"Decyzja o ponownym uruchomieniu trasy do Turynu ma głębokie uzasadnienie biznesowe, ze względu na fakt, że w województwie śląskim występuje bardzo duże nasycenie firm, których centrale zlokalizowane są w stolicy Piemontu. Mam nadzieję, że połączenie dostępne będzie także w rozkładzie letnim" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, zarządzającego Katowice Airport Artur Tomasik.

LOT informuje, że oprócz Turynu oferuje miłośnikom sportów zimowych połączenia do Genewy (w Alpy francuskie i szwajcarskie) oraz do Ljubljany (w Alpy Julijskie).

LOT od początku 2016 r. ogłosił uruchomienie 58 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. W tym roku spółka zaczęła sprzedawać bilety na osiem nowych tras z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy-Domodiedowa, Zaporoża, Skopje i Podgoricy oraz z Krakowa do Budapesztu i z Bydgoszczy do Kijowa.

W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 25 proc. w ciągu roku. W 2019 r. LOT planuje przewieźć ponad 10 mln pasażerów.

Spółka zatrudnia prawie 3 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.

Flota LOT-u to 54 samoloty (wliczając samoloty Nordiki i leasingowane od Blue Air daje to łącznie 67 maszyn). W tym tygodniu zaplanowana jest dostawa drugiego z sześciu zamówionych Embraerów 195 od spółki leasingowej NAC. W czerwcu pasażerów LOT-u zaczną wozić dwa kolejne fabrycznie nowe Boeingi 737 MAX 8. Także w czerwcu do floty dołączy też kolejny (trzeci) z nowych Boeingów 787-9 Dreamliner. Pod koniec roku przybędą dwa dodatkowe bombardiery Q400 pozyskane w ramach leasingu krótkoterminowego.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji). (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ son/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony