Przejdź do treści
Dreamliner w barwach LOT-u
Źródło artykułu

LOT będzie woził dreamlinerami klientów biura podróży Itaka

Polskie Linie Lotnicze LOT będą w nadchodzącym sezonie zimowym wykonywać z Warszawy rejsy czarterowe z klientami biura podróży Itaka do Kenii, Wenezueli i Dominikany - zakłada porozumienie podpisane między polskim przewoźnikiem a biurem podróży.

Zgodnie z podpisanym porozumieniem, turyści udający się z Warszawy do Kenii, Wenezueli i Dominikany będą mogli bezpośrednio i szybciej dotrzeć do tych miejsc. Loty czarterowe mają rozpocząć się w listopadzie i potrwać do końca marca 2014 r., mają być wykonywane przez Boeingi 787 Dreamliner.

"To jest druga umowa, którą podpisujemy na zimowe loty długodystansowe. Zgodnie z nią w zimie będziemy obsługiwać trzy dodatkowe kierunki potocznie zwane egzotycznymi, oferując bezpośrednie połączenia dla klientów biura Itaka samolotem Boeing 787" - powiedział w czwartek na konferencji prasowej prezes PLL LOT Sebastian Mikosz. W maju LOT podpisał umowę z biurem podróży Rainbow Tours na wykonywanie rejsów B787 w nadchodzącym sezonie zimowym na Sri Lankę, do Tajlandii, Meksyku i na Kubę.

Jak powiedział prezes Itaki Mariusz Jańczuk, umowa między LOT a jego biurem opiewa na 32 mln zł.

"Nasi klienci dzięki dreamlinerom przede wszystkim skorzystają na tym, że podróż będzie krótsza, bez przesiadek - jak to miało miejsce do tej pory - i będzie ona dużo bardziej komfortowa. To zupełnie nowa jakość w czarterach" - podkreślił Jańczuk.

Zamiast ponad 10 godzin 35 minut lotu do Kenii, lot dreamlinerem będzie trwał 8 godz. 13 min., do Wenezueli zamiast 15 godz. 50 min. - 11 godz. 5 min., a na Dominikanę zamiast 13 godz. 45 min. - 10 godz. 51 min.

Prezes Itaki poinformował, że za przelot B787 w wyższej klasie premium turyści średnio dopłacą ok. 1 tys. zł, a w klasie biznes - ok. 1,5 tys. zł.

LOT pod koniec sierpnia powinien mieć 5 dreamlinerów. W samolotach są 252 miejsca pasażerskie w trzech klasach podróży: Elite Club, Premium Club i w klasie ekonomicznej.

Biuro Podróży Itaka powstało w 1989 r. W sezonie 2012 r. biuro obsłużyło 475 tys. klientów. (PAP)

aop/ mki/ jra/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony