Konsalnet zajmie się kontrolą podróżnych i bagaży na Lotnisku Chopina
Zgodnie z podpisaną w środę umową Konsalnet będzie stopniowo przejmował zadania związane z kontrolą od Straży Ochrony Lotniska (SOL). Ostatecznie ma to zrobić do końca maja - poinformował rzecznik portu Przemysław Przybylski. Dodał, że kontrole będą prowadzić specjalnie wykwalifikowani pracownicy firmy. Konsalnet jest jedną z pierwszych w Polsce firm z branży security, która przejmie zadania należące wcześniej do SOL-u.
Taki wymóg nakłada na zarządzającymi lotniskami nowelizacja Prawa lotniczego z 2011 r. Zgodnie z przepisami zarządzający lotniskami mieli obowiązek przejąć kontrolę bezpieczeństwa od Straży Granicznej do 18 marca 2013 roku. Kontrolę taką mogą wykonywać pracownicy Straży Ochrony Lotniska, albo wynajęta do tego zewnętrzna firma ochroniarska. Warszawskie lotnisko jako jedno z pierwszych przejęło tę kontrolę od Straży Granicznej. Teraz Straż Ochrony Lotniska zastąpią pracownicy z firmy Konsalnet.
"Kontrola bezpieczeństwa, jakiej dokonywać będą pracownicy Konsalnetu w warszawskim porcie lotniczym, polegać będzie przede wszystkim na sprawdzaniu i upewnianiu się, że do przewozu lotniczego nie zostaną dopuszczane przedmioty zabronione i niebezpieczne" - zaznaczył Przybylski.
Pracownicy Konsalnetu będą przeprowadzać kontrole w terminalach, a także w salonach VIP, gdzie odprawiani są m.in. przedstawiciele najwyższych władz państwowych i delegacji zagranicznych. Wykorzystywać mogą do tego urządzenia rentgenowskie, służące do prześwietlania m.in. bagaży, a także ręczne wykrywacze metalu i atomizery, wykrywające śladowe ilości materiałów wybuchowych.
"Kontrola bezpieczeństwa pasażerów i bagażu na lotnisku to bardzo odpowiedzialne zadanie. Od zaangażowania i umiejętności osób przeprowadzających taką kontrolę zależy bezpieczeństwo podróżnych i portu lotniczego, a także jego wizerunek. Cieszę się, że możemy przekazać je firmie o dobrej renomie na rynku, która daje gwarancję utrzymania wysokiego standardu w wykonywaniu tego zadania" - powiedział cytowany w komunikacie dyrektor Lotniska Chopina Michał Marzec.
Wiceprezes zarządu Konsalnet Holding Grzegorz Pilaszek zaznaczył, że firma dwa lata przygotowywała się do tego, by "profesjonalnie, zgodnie z najwyższymi standardami świadczyć usługi kontroli bezpieczeństwa". "Stworzyliśmy własny Ośrodek Kształcenia Kadr Ochrony Lotnictwa Cywilnego, zainwestowaliśmy w szkolenie pracowników" - powiedział cytowany w komunikacie Pilaszek.
Jak poinformowali w komunikacie przedstawiciele lotniska, Konsalnet od lat zajmuje się ochroną obiektów o znaczeniu strategicznym, takich jak lotniska i jednostki wojskowe, porty, sieci przesyłowe i lotniska obsługujące małe samoloty, np. awionetki (General Aviation). Świadczy też usługi ochrony fizycznej, monitoringu i instalacji systemów alarmowych oraz liczenia i wożenia gotówki na terenie kraju.
Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Istnieje od 1934 r. Obsługuje ruch rozkładowy, czarterowy, General Aviation oraz cargo. W 2012 r. z usług lotniska skorzystało ponad 9,5 mln pasażerów, czyli ponad 38 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. Na lotnisku operuje 30 regularnych przewoźników (w tym trzech niskokosztowych), którzy w sezonie letnim 2013 r. obsługują połączenia do 77 portów w 38 krajach na czterech kontynentach.(PAP)
aop/ pad/ mow/
Komentarze