Przejdź do treści
Źródło artykułu

Jakie są obowiązki linii lotniczych wobec pasażera?

Przezorny zawsze ubezpieczony. Przed podróżą samolotem warto zapoznać się z prawami, jakie nam przysługują. Na co możemy liczyć ze strony linii lotniczych, gdy nasz lot został odwołany lub znacznie opóźniony?

Jeśli lot został odwołany, opóźniony o ponad trzy godziny lub nie wpuszczono nas na pokład samolotu, mamy prawo domagać się rekompensaty finansowej od przewoźnika od 250 nawet do 600 euro. "Do jej uzyskania wystarczy jedynie bilet elektroniczny. Jednak aby zwiększyć swoje szanse na jej otrzymanie, warto przekazać swoją sprawę wysoko wyspecjalizowanym adwokatom" – radzi mec. Marcin Szyling, ekspert firmy Opoznionysamolot.pl, która pomaga pasażerom poszkodowanym przez linie lotnicze.

Niezależnie od faktu czy linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność za zdarzenie, czy też nie, mają podstawowe obowiązki wobec pasażera, którego lot został odwołany lub opóźniony o więcej niż 2 godziny.

Co kryje się pod hasłem "opieka nad pasażerem"? "Przewoźnik w ramach takiej pomocy ma obowiązek zapewnić podróżnemu posiłki i napoje w wymiarze odpowiednim do czasu oczekiwania na lot. Kiedy alternatywny rejs przypada bowiem na kolejny dzień, linie lotnicze są zobligowane zaoferować pasażerowi nocleg w hotelu, transport do i z lotniska oraz dwie darmowe rozmowy telefoniczne" – wyjaśnia adwokat.

Poza tym mają one obowiązek zapewnić poszkodowanemu alternatywne połączenie do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie, włączając przewoźników konkurencyjnych. (PAP Life)

ag/ zig/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony