Gdański port lotniczy obsłużył w lutym o 3,6 proc. mniej pasażerów
Jak poinformował rzecznik prasowy portu, Michał Dargacz, w pierwszych dwóch miesiącach 2011 r. w Gdańsku obsłużono 291,7 tys. pasażerów, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza wzrost o 2,6 proc.
Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, Tomasz Kloskowski tłumaczy, że luty pod względem wielkości ruchu zawsze należy do najsłabszych w roku. „Ponadto niektórzy przewoźnicy zlikwidowali połączenia, które uznali za cieszące się zbyt małym zainteresowaniem, a nowe trasy wprowadzone zostaną dopiero w rozkładzie letnim” – dodał.
Według niego na spadek liczby pasażerów wpływ miała też trudna sytuacja w branży przewozów turystycznych związana z sytuacją polityczną w Tunezji i Egipcie. Podkreślił, że za ruch pasażerski w Gdańsku odpowiadają przede wszystkim regularne linie lotnicze, dzięki temu spadek w lutym należy do najniższych w kraju. Kloskowski jest przekonany, że w kolejnych miesiącach liczba pasażerów obsłużonych w Porcie Lotniczym w Gdańsku będzie wzrastała.
Wśród nowych połączeń uruchomionych z Gdańska pojawiły się ostatnio trasy do Hamburga i Krakowa, obsługiwane przez linie Jet Air.
Przewoźnicy ogłosili też uruchomienie pod koniec marca połączeń do Helsinek (Finnair/Finncomm), Stavanger, Goeteborga, Arhus i Tampere (WizzAir).
Swoje wejście do Gdańska zapowiedział również nowy przewoźnik Air Baltic, który otwiera nowe połączenie do Rygi.
Ponadto w letnim rozkładzie powracają sezonowe połączenia do Barcelony (WizzAir) i Alicante (Ryanair). Od początku rozkładu letniego, czyli od ostatniego weekendu marca wzrasta też częstotliwość lotów do Monachium (Lufthansa) z dwu do trzech dziennie.
Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku-Rębiechowie obsłużył w 2010 r. ponad 2 mln 232 tys. pasażerów, co w porównaniu z rokiem poprzednim stanowi wzrost o 16,8 proc.
Według rozkładu letniego, od kwietnia z Gdańska będzie można dolecieć do 41 portów. Z lotniska korzysta dziewięciu przewoźników.
Dzięki realizacji w latach 2009-2015 największego w historii lotniska, programu inwestycyjnego o wartości prawie 500 mln zł, gdański port będzie mógł obsługiwać 5 mln pasażerów rocznie, czyli dwukrotnie więcej niż teraz. (PAP)
bls/ amac/
Komentarze