Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy Kwartalnik Motoszybowce.pl

W pierwszym numerze znajdziecie m.in. wywiad z Prezesem Aeroklubu Polskiego Włodzimierzem Skalikiem, relację pilota z lotów Fregatą oraz rozmowę z Wiceprezesem PSM Ryszardem Kędzią.

Drodzy Czytelnicy!


Oddajemy w Wasze ręce pierwszy numer kwartalnika Motoszybowce.pl.

Dlaczego teraz? Jest ku temu kilka powodów.

Pierwszy z nich to mała – nawet w środowisku lotniczym – wiedza dotycząca roli latania motoszybowcowego w ogólnie rozumianym szkoleniu lotniczym. Kwartalnik będzie zamieszczał materiały i opracowania związane z historią motoszybownictwa, jego funkcją techniczną i edukacyjną, a także wpływem na rozwój rekreacji i turystyki lotniczej.

Drugi powód to zamiar przybliżenia Czytelnikom przepisów wprowadzanych w Unii Europejskiej, które umożliwią wykorzystanie nowej, efektywnej drogi szkolenia pilotów oraz mechaników. Przepisy te w zdecydowany sposób włączają szkolenie motoszybowcowe w proces uzyskiwania uprawnień lotniczych oraz doskonalenia umiejętności.

Wreszcie trzeci powód: fakt, że kwartalnik wydaje nowo powstałe Polskie Stowarzyszenie Motoszybowcowe (PSM), które w ten sposób realizuje przyjęte cele statutowe.
Na łamach magazynu będziemy również propagować nowe idee, rozwiązania techniczne, a także osiągnięcia sportowe związane bezpośrednio lub pośrednio z motoszybownictwem.

W numerze inauguracyjnym znajdziecie wywiad z legendarnym konstruktorem lotniczym, Jarosławem Janowskim. Przedstawia on tło i proces budowy najnowszego szybowca J6 Fregata oraz ujawnia plany motoszybowca dwumiejscowego J7. Zamieściliśmy także wywiad z prezesem Aeroklubu Polskiego, Włodzimierzem Skalikiem, oraz materiał historyczny o patronie naszego Stowarzyszenia, wybitnym konstruktorze, wspaniałym człowieku i wielkim patriocie – Antonim Kocjanie.


Waldemar Ratajczak
Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego


W TYM NUMERZE:

Twardy w lataniu


O ANTONIM KOCJANIE – TWÓRCY PIERWSZEGO DOBRZE LATAJĄCEGO MOTOSZYBOWCA Antoni Kocjan zasłynął na dwóch polach: jako wybitny konstruktor polskich szybowców w latach międzywojennych oraz cenny działacz wywiadu podczas okupacji, znany z udziału w akcji rozszyfrowywania tajemnicy pocisków V-1 i V-2.Urodził się 12 sierpnia 1902 roku we wsi Skalskie koło Olkusza. Był synem gospodarzy wiejskich, Michała...
(Czytaj dalej...)

Lotnictwo to pewna sztuka...

Z pełnomocnikiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego, pilotem Ryszardem Andryszczakiem, rozmawia Maja Netter Jest Pan absolwentem Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej, ukończył Pan także Zarządzanie na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, przeszedł Pan wszystkie stopnie szkolenia pilota samolotu myśliwskiego: od pilota w kluczu lotniczym do zastępcy dowódcy pułku lotniczego. Pełnił Pan także m.in. funkcję zastępcy szefa...
(Czytaj dalej...)

Dlaczego motoszybowce?

Współczesny motoszybowiec najpełniej ze wszystkich statków powietrznych gwarantuje bezpieczeństwo latania, jego komfort i ekonomikę, dużą dostępność uzyskania uprawnień do pilotowania oraz bardzo szeroką gamę możliwości wykorzystania – od edukacji do rekreacji. Jest najbardziej predestynowany do realizacji idei swobodnego latania. inż. Ryszard Kędzia wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Motoszybowcowego Pomysł wykorzystania statku powietrznego łączącego cechy szybowca...
(Czytaj dalej...)

Poza tym:
Przepisy jak kaganiec
Poświęcić lata życia
MOTOSZYBOWIEC BĄK II – REKONSTRUKCJA
Spotkania z Fregatą – motoszybowcem z prawdziwego zdarzenia
Werteksofobia
Być pilotem

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony