Opony Michelin z technologią NZG w samolotach Boeing 777-300ER

Boeing 777-300ER (fot. boeing.com)

Michelin rozszerza swoją współpracę z koncernem Boeing i zostaje wyłącznym dostawcą opon do modeli Boeing 777-300ER (Extended Range), Boeing 777-200LR (Long Range) oraz Boeing 777 Cargo. Samoloty zostaną wyposażone w innowacyjne opony MICHELIN Air X NZG.

Umowa będzie obowiązywać od czerwca 2016 roku. Opony będą montowane w maszynach dalekiego zasięgu z linii 777, które mogą przewieźć nawet 400 pasażerów na odległość do 13 650 km. Firma Boeing zdecydowała się na wybór opon MICHELIN Air X NZG (Near Zero Growth) nowej generacji ze względu na ich osiągi, a także:

• niższą wagę, która przekłada się na mniejsze zużycie paliwa;
• znaczne wydłużenie okresu użytkowania, które zwiększa liczbę lądowań o 15% w porównaniu do standardowych nylonowych opon radialnych;
• wykorzystanie  kordu  kompozytowego produkowanego przy wykorzystaniu najnowszych technologii, który oprócz nylonu zawiera dodatkowo włókna aramidowe, dzięki czemu opony są bardziej odporne i ścieranie;
• większe bezpieczeństwo, przede wszystkim ze względu na wyższą odporność na uszkodzenia przez przedmioty znajdujące się przypadkowo na pasie startowym, co przekłada się na mniejszą liczbę nieplanowanych przestojów.

Rozszerzenie współpracy to efekt wieloletniego udanego partnerstwa obu producentów – mówi Frank Moreau, prezes Michelin Aircraft Tire. Radialne opony Michelin są już montowane w takich modelach jak 737, 747, 787, 777, a także w kilku samolotach wojskowych. Ponadto w kwietniu 2015 r. Michelin został wyróżniony przez firmę Boeing tytułem dostawcy roku. 

Źródło: Michelin
comments powered by Disqus