Opony Michelin z technologią NZG w samolotach Boeing 777-300ER
Michelin rozszerza swoją współpracę z koncernem Boeing i zostaje wyłącznym dostawcą opon do modeli Boeing 777-300ER (Extended Range), Boeing 777-200LR (Long Range) oraz Boeing 777 Cargo. Samoloty zostaną wyposażone w innowacyjne opony MICHELIN Air X NZG.
Umowa będzie obowiązywać od czerwca 2016 roku. Opony będą montowane w maszynach dalekiego zasięgu z linii 777, które mogą przewieźć nawet 400 pasażerów na odległość do 13 650 km. Firma Boeing zdecydowała się na wybór opon MICHELIN Air X NZG (Near Zero Growth) nowej generacji ze względu na ich osiągi, a także:
• niższą wagę, która przekłada się na mniejsze zużycie paliwa;
• znaczne wydłużenie okresu użytkowania, które zwiększa liczbę lądowań o 15% w porównaniu do standardowych nylonowych opon radialnych;
• wykorzystanie kordu kompozytowego produkowanego przy wykorzystaniu najnowszych technologii, który oprócz nylonu zawiera dodatkowo włókna aramidowe, dzięki czemu opony są bardziej odporne i ścieranie;
• większe bezpieczeństwo, przede wszystkim ze względu na wyższą odporność na uszkodzenia przez przedmioty znajdujące się przypadkowo na pasie startowym, co przekłada się na mniejszą liczbę nieplanowanych przestojów.
– Rozszerzenie współpracy to efekt wieloletniego udanego partnerstwa obu producentów – mówi Frank Moreau, prezes Michelin Aircraft Tire. Radialne opony Michelin są już montowane w takich modelach jak 737, 747, 787, 777, a także w kilku samolotach wojskowych. Ponadto w kwietniu 2015 r. Michelin został wyróżniony przez firmę Boeing tytułem dostawcy roku.
Komentarze