Krajowe Towarzystwo Lotnictwa Ultralekkiego

Adam Kloska, Grupa Kama-Eko S.A.

Grupa KAMA eko S.A kierowana przez Adama Kloskę, od początku swojej działalności podejmowała intensywne działania, mające na celu rozwój i popularyzację lotnictwa ultralekkiego w Polsce. Do najważniejszych należą:

  • organizacja Międzynarodowych Targów Samolotów Lekkich i Ultralekkich

  • czynny udział w tworzeniu Prawa lotniczego (duża część propozycji grupy została przyjęta)

Grupa KAMA eko S.A. działała na rzecz konsolidacji środowiska lotniczego (spotkanie w 2004 w Łodzi, Bielsku, Katowicach) - niestety działania te nigdy nie doprowadziły do sukcesu (finansowanie). Wobec takiego stanu rzeczy, podjęto decyzję o utworzeniu Krajowego Towarzystwa Lotnictwa Ultralekkiego w ramach Grupy KAMA – eko S.A.

Towarzystwo jest częścią Grupy KAMA–Eko S.A (kapitał zakładowy 500000zł), powołane zostało uchwałą w obecności notariusza w dniu 27.07.2005r

***

Jako KTLU zorganizowaliśmy z własnych środków dwa zloty na lotnisku w Gryźlinach i Kętrzynie.

Współpracujemy z Aeroklubem Polskim, KTL AOPA, Swedish Ultrafalyers, towarzystwami lotniczymi w USA, Finlandii, Austrii, Czechach, we Włoszech, na Słowacji, na Litwie.

W 2005 roku uzyskaliśmy zatwierdzenie prezesa ULC naszego programu szkolenia do uprawnienia świadectwa kwalifikacji pilota samolotu ultralekkiego, w tym także wodnosamolotów.

Posiadamy w gronie swoich współpracowników audytorów systemu PART 21, doświadczonych konstruktorów- nie tylko z Polski. Obecnie przygotowujemy naszych pracowników do szkoleń organizowanych przez CAA. Posiadamy także własny zakład lotniczy (wodnosamoloty KAMA- hydro, samolot turbinowy KAMA- turbo). Posiadamy podpisane umowy o współpracy z BUMAREM i WZL i kilkoma firmami poza granicami kraju.

Działania towarzystwa to także czynny udział w pracach nad obowiązującym już prawem lotniczym, jak i obecnym projektem prawa lotniczego.

Dzięki pomocy Prezesa ULC zorganizowaliśmy kilka spotkań połączonych z prezentacją multimedialną dla pracowników pionów prawnych, i merytorycznych ULC, Ministerstwa Infrastruktury) naszej propozycji pakietu przepisów dotyczących wodnosamolotów i samolotów klasy specjalnej.

Z powodzeniem wzięliśmy i bierzemy udział w wszystkich posiedzeniach podkomisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy Prawo Lotnicze. (wprowadzenie samolotów
ultralekkich do patrolowania, wodnosamoloty, lądowiska).

Obecnie wspólnie z Aeroklubem Polskim i KTL AOPA przygotowujemy nasz projekt dotyczący opłat lotniczych.

W ramach struktury KTLU działa Krajowe Towarzystwo Lotnictwa Wodnego, w którym naszym członkom oferujemy:

  • pomoc w pozyskaniu środków finansowych w struktur UE ,

  • wymianę doświadczeń z konstruktorami i specjalistami z USA, Szwecji, Włoch,

  • pomoc techniczną

  • szkolenie,

  • wyjazdy na targi.


Zlot towarzystwa planujemy w sierpniu 2011 roku w Giżycku.

Adam Kloska
Grupa KAMA -Eko S.A.

Czytaj również wywiad z Adamem Kloską: 
Propozycje nowych opłat zniszczą polski przemysł!



Źródło: KAMA-eko
comments powered by Disqus

Komentarze

Nie tak dawno politycy rzucali hasłami jak menele mięsem. Bierzta sprawy w swoje rence. [celowo napisałem z błędami] Co nie jest zabronione to jest dozwolone. Mój Boże ilu dało nabrać się na te kretyństwa. Każdy ludek ,, co nie co opierzony doskonale wie że aby poderwać się w powietrze w naszym kraju musi przejść nawet dzisiaj drogę przez mękę. O finansach nie będę już wspominał.
Do wzięcia sprawy ,, w swoje ręce Panowie w naszym ,, biurwowym,, kraju będziecie mieć ostro pod górę. Niebo okupują ci co z niego leniwie i dobrze nie wysilając się specjalnie.... żyją. Na straży nieba stoją i nikogo się nie boją..
Byc może wasza działalność i innych spowoduje że ,, hasło kupą mości panowie,,
zrobi jakiś krok ku lepszych przyjaźniejszych dni.

Ludzie pomału. Każda incjatywa jest cenna. Byleby nie godziła w środowisko, nie WPROWADZAŁA POLITYCZNEGO CHAMSTWA w szeregi pilotów.
Bo to nam nie przystoi. Jestem za. Zawsze jak rodzi się jakaś, czy czyjaś, czy też jakiejś grupy incjatywa to należy ja poprzeć. Jeżeli się okaże że to tylko ,, ściema,, i nowa jakaś świnska górka to należy to olać. Ale trzeba dać tym ludziom szansę. Jest zasada. Jeżeli nie wspierasz to nie przeszkadzaj.

Odnoszę wrażenie,że KTLU to firma produkcyjna,która niczym się nie wyróżniła.Nadal kupujemy samoloty za granicą,nadal ultralajty zależne są od ULC,które go obchodzą tyle co zeszłoroczny śnieg a inne prawo jest dla nas wzorem.Panowie z KTLU zachowujecie się jak polscy politycy wyniszczający Polskę.Wesprzyjcie LAF RP jako Towarzystwo.Zgoda buduje.Panowie z KTLU gdzie byliście przez 6lat.Wiecie,że latajac we dwóch przekraczacie prawo lotnicze i podlegacie karze jeśli szkolicie pilotów na ultralajtach.Nie dostaniecie też oszkodowania z ubezpieczena.

Zdzisławie. powiem krótko: zawsze piszesz "OD CZAPY".
Widać Twoje "za i przeciw" ale nie bąź bezkrytyczny i ślepy w kwestiach dotyczących stylu działania LAF, sposobu myslenia i wiedzy merytorycznej wodzostwa.A także traktowania tzw. przeciwników lub osób niezdecydowanych.
"Kto nie z nami to przeciw nam" Takie wodzostwo LAF kreuje motto w swoich poczynaniach. Tak to widzę.
Observer

dla ułatwienia nasz strona www.kamaeko.com.pl
Lub wgoogle moje nazwisko Adam Kloska
i tam pisze co zrobiłem przez 6lat.
Jesli chodzi O LAF ich ząłozenie po naszej rozmowie iz chcą objąc nadzór na UL objąc i sami bedą tworzyć prawo i dyktować opłaty i reszta lotnictwa ich nie obchodzi jestem na nie.
Opłaty mają byćc zapisane w ustawie dla wszystkich gwarantując ich stałość Jeśli mam UL nie chcę być w LAF ,to nie można mnie zmusić do płacenia wymyslonych przez nich opłat iw dodatku zmienianych nie wiadomo w/g jakich zasad nie można tez zmuszać do korzystania z ich obsługi itp Ja mam inny pomysł na to oplaty uczciwy i klarowny a nie monopolistyczny dlatego na pewno nie będziemy wspólpracowaliz LAF.
obecnie żeby latać cesną wcale nie muszę być członkiem Aeroklubu RP.

Kolego Adamie.
Fajnie, że zabrałeś głos w sprawach dotyczących KTLU.
Widać, że piszesz równie emocjonalnie co chaotycznie.
Z wypowiedzi wynika jednak jasno, że współpracy międzu KTLU a LAF nie będzie.
Ale czy zastąpi ją wrogość z wzajemnością?
Napisz, co jest powodem Twojej deklaracji w tej kwestii.
Co z bieżącą i długofalową działalnością Towarzystwa?
Jedna prośba: nie daj się ponieść nadmiernej ambicji bo ona zabja jasność patrzenia na sprawy istotne.
Pozdrawia, Observer

Nie będzie wojny niech każdy robi swoje ocenę wystawią nam inni.
Współpracy też nie będzie ,chociażby po fakcie komentarza o popełnieniu przestępstwa
( wątek przekroczenia granicy podąłem dwóm panom z LAF przed posiedzeniem komisji)którzy zamiast rozmawiać merytorycznie o wspólnej walce o wysokości opłat i strategi dzielili "skórę na niedźwiedziu" ( nadzór) a ich pojecie
profesjonalizmu i bezpieczeństwa lotniczego to partyzantka .

Nie lubię monopoli, można współistnieć na równych prawach
Jak mi widmo LAF nic nie wniósł do obrad komisji - 1 marca ostania szansa.

Kolego istniejemy od 2000r
Przeczytaj sobie o naszych targach z archiwalnych numerach przeglądu
Jesli chodzi o szkolenie pilotów to ich nie szkolimy a w sumie coś sie popiepszyło albo nie wiesz co piszesz
a jesli uważasz iż złamamilismy prawo lotnicze a nie powiadomiłeś o tym incydyncie odpowiednich władz podlegasz karze i jesli masz odwage to poadaj swoje dane albo zadzwoń
790 328 540
Jeśli chodzi i LAF to na pewno nie będziemy po dzisiejszej rozmowie na pewno nie będziemy współpracować.

Czy to ma być konkurencja dla LAF RP?
Osobiście uważam, że każda inicjatywa w zakresie GA i lotnictwa ultralekkiego jest cenna, byleby była konsekwentnie realizowana.
Oczywiście bez walki o prymat poprzez interpersonalne "igrzyska" i chwyty poniżej pasa.
Pozdrawiam. Observer

Popieram Observera.Panowie, zmiast słowa NIE używajmy TAK ALE...Mimo różnicy zdań idzie ku lepszemu dla GA.Pozdrawiam wszystkich piszących i dziękuję za udział w dyskusji.

Z pisma wynika, że na posiedzeniu Podkomisji byli przedstawiciele AP i czynnkiów społecznych. Tu bliżej nieokreślonych bo to news AP, który dba o wizerunek.
Z wątku o KTLU wiadomo,że był przedstawiciel LAF RP w osobie Wiesława Filoska.
Co LAF wniósł do prac Podkomisji? Wieść niesie, że tylko życzeniowe żądanie przekazania nadzoru bez merytorycznego przygotowania i uzasadnienia.
Czyli, że NIC nad czym decydenci mieliby się pochylić i przyznać! Nie widać także wspólnych działań z AP, które wykazuje inicjatywę w wielu kwestiach i praktycznie oraz medialnie to udowadnia.
W obecnej sytuacji finansowej w kraju i poszukiwaniu przez rząd RP pieniędzy za wszelką cenę blado wygląda oddanie nadzoru jakiejkolwiek organizacji . To uszczupliłoby wpływy do kasy państwowej i będzie źle odebrane w kręgach władzy.
O utrzymanie opłat lotniczych na poziomie +10% trzeba ostro zawalczyć bo obecnie proponowane zabiją dosłownie wszystko co lata!!!Ostatnie Podkomisja 3 go marca i ostatnia szansa na uwalenie zbójeckiego projektu opłat.
Niestety nie mamy lobby jak np. górnicy oraz sił i odwagi na palenie przed MI i ULC opon i skandowania haseł: precz z ULC.
Wytrwale walczącym zyczę sukcesu!!
Observer.

Ci przynajmniej nie chcą przejmować nadzoru dla samego przejęcia nadzoru, jak LAF RP i z artykułu to nie wynika.

To fakt. W celach KTLU nadzór nie jest wymieniany. Jednak to że KTLU nie chce wcale nie znaczy, że nie dostanie.
Observer.

Ale ja się wcale nie sprzeciwiam, aby KTLU przejęło nadzór - niech rozmawiają z nami choćby na forach lub przedstawiają swoją wizję i możliwości przejęcia oraz struktury i chętnie się przyłączę do poparcia inicjatywy jeżeli będzie tylko rzeczowa!!