Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airvan ma swojego nowego przedstawiciela w Europie

JB Investments została autoryzowanym przedstawicielem firmy GipsAero (Gippsland Aeronautocs) producenta samolotu GA8 Airvan. Firma ta będzie reprezentowała interesy australijskiego producenta zarówno w Polsce jak również w Czechach, Bułgarii, Rumunii, Bośnii, Chorwacji, na Węgrzech, Słowacji i na Ukrainie.

Airvan to samolot doskonale już znany miłośnikom lotnictwa. Może zabrać na pokład do 8 pasażerów zapewniając im bardzo wysoki komfort lotu w obszernej kabinie. Charakteryzuje go przy tym krótki start i lądowanie nawet na nieutwardzonych lądowiskach. Sprzedawany jest w dwóch wersjach certyfikowanych w Europie, z silnikiem tłokowym turbodoładowanym o mocy 320 KM jak równie z silnikiem wolnossącym o mocy 300 KM. W wersji z turbodoładowanym silnikiem Airvan potrzebuje do startu zaledwie 380 metrów. Przy 75% mocy osiąga prędkość przelotową 260 km/h. Może lecieć bez lądowania prawie przez 5 godzin.

„Byłem zachwycony możliwościami tego samolotu kiedy po raz pierwszy zobaczyłem go dwa lata temu na wystawie w Oshkosh. Airvan to idealne uzupełnienie naszej oferty w kierunku większych samolotów 8 miejscowych, przy czym tańszych w eksploatacji i nabyciu od wielu swoich konkurentów takich jak Quest Kodiak czy Cessna Caravan” – powiedział Jan Borowski, prezes firmy JB Investments, nowego przedstawiciela firmy GipsAero.

Na świecie lata już ponad 200 tych maszyn. W wersji podstawowej GA8 Airvan kosztuje blisko 700 tysięcy USD.

Dzięki swojej kabinie z płaską podłogą, szerokim drzwiom typu cargo oraz panoramicznym oknom, Airvan idealnie nadaje się także do zadań specjalnych takich jak skoki spadochronowe, loty widokowe, ratownictwo medyczne, misje humanitarne czy przewóz ładunków. W wersji samolotu przeznaczonej do skoków spadochronowych mieści się 9 skoczków. Szerokie suwane drzwi, dzięki możliwości otwierania i zamykania w locie idealnie sprawdzają się nawet w najbardziej wymagających misjach. Jako jeden z nielicznych, GA8 ma certyfikat do wykonywania skoków spadochronowych.

Airvan był projektowany i certyfikowany z myślą o najwyższych standardach bezpieczeństwa i prostocie konstrukcji. Wyróżnia go łatwy dostęp do silnika i co rzadko spotykane w samolotach o napędzie tłokowym, czynności okresowe co 100 h. Po 50h tylko wymienia się olej i filtr oleju.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony