SMA Engines zaprezentowała nowy silnik dla lotnictwa ogólnego
Podczas targów Sun'n'Fun, w Lakeland, na Florydzie, firma SMA Engines zaprezentowała zasilany paliwem jet-A, silnik dla samolotów lotnictwa ogólnego. Jednostka pojawiła się już ponad siedem lat temu, ale teraz dopiero nadszedł jej czas, powiedział prezes firmy Luc Pelon, dodając: "Jesteśmy gotowi, rynek jest gotowy i przemysł lotniczy jest gotowy."
Wcześniejsze wersje silnika SMA były testowane w samolotach Maules i Cessna 182. Koszty operacyjne nowej jednostki napędowej są o 40 procent niższe niż podobnej zasilanej avgasem. "Zamontowany w samolocie Cessna 182 zużywa 34 litry na godzinę pracy, nie wymaga iskrowników, świec zapłonowych i jest chłodzony powietrzem," powiedział Pelon.
Jest łatwiejszy w utrzymaniu niż tradycyjny silnik i wytwarza mniej hałasu i wibracji. Posiada komputerowe zarządzanie pracą, dzięki któremu zatrzymuje energię i zmniejsza ilość uwagi jaką pilot musi poświęcić monitorowaniu jego działania. Pelon wyraził nadzieję, że jeszcze tego lata uda się uzyskać certyfikat na europejskim rynku, a w najbliższym czasie także Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA).
Tłumaczenie z AvWeb
Źródło artykułu
Komentarze