Przejdź do treści
NBAA National Business Aviation Association
Źródło artykułu

Sąd zdecydował o odtajnieniu danych rejestracyjnych samolotów

Sąd Federalny USA zadecydował, iż w przypadku otrzymania wniosku Freedom of Information Act (FOIA), Federalna Administracja Lotnicza (FAA) musi udostępnić informację o znakach rejestracyjnych samolotów, które wcześniej zgodnie ze specjalnym programem były utajnione. Przez około 10 lat, na mocy „Blocked Aircraft Registration Request” (BARR), Krajowego Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), operatorzy prywatnych maszyn mogli mieć „zablokowane” znaki rozpoznawcze przed zewnętrznym nadzorem.

Pod koniec 2008 roku, strona internetowa ProPublica.org, wystosowała do FAA wniosek FOIA o ujawnienie przez agencję listy uczestników BARR, uważając, iż właściciele samolotów wykorzystywali program do unikania nadzoru publicznego nad ich operacjami. NBAA próbowała sądownie zablokować publikację tych informacji, argumentując podjęte działania kwestiami bezpieczeństwa, lecz Sąd Okręgowy w Waszyngtonie zdecydował, że wniosek musi zostać uznany.

"NBAA od dawna wierzyła, iż zabezpieczenie informacji o operacjach maszyn członków zrzeszonych w organizacji jest absolutnie niezbędne, dlatego stworzyliśmy program BARR," powiedział Bob Lamond, dyrektor NBAA ds. ruchu lotniczego i infrastruktury. "Niestety, mimo naszych wysiłków, by podtrzymać program w każdej możliwej sytuacji prawnej, sąd zdecydował, że takie informacje nie mogą być utajniane."

Tłumaczenie z AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony