Testy w locie samolotu HondaJet
Nowy model samolotu HA-420 HondaJet koncernu Honda Aircraft po raz pierwszy wzbił się w powietrze 27 czerwca tego roku. Był to kolejny kamień milowy w kierunku jego certyfikacji i wejścia do eksploatacji w 2015 roku.
Siedmioosobowy samolot wystartował tego dnia z międzynarodowego lotniska Piedmont Triad w Północnej Karolinie o godzinie 10:18 czasu lokalnego. Podczas lotu, który trwał 84 minuty, maszyna wspięła się na wysokość 15500 stóp (4 724,40 m) i osiągnęła prędkość maksymalną 348kt (644 km/h).
Załoga podczas lotu przeprowadziła kilka kontroli. Testy dotyczyły charakterystyki wykonywanych manewrów przy niskich i wysokich prędkościach, awioniki i funkcjonalności systemu - w tym także podwozia, klap oraz fazy lotu polegającej na wytracaniu prędkość.
Samolot jest gotowy do malowania nowego schematu sygnatury HondaJet w kolorze ciemnozielonej perły ze złotym paskiem. Według przedstawicieli firmy Honda Aircraft „Wprowadzenie nowego koloru jest dodatkowym wariantem do czterech opcji kolorów dostępnych dla klientów. Kolory te, to: srebrny, czerwony, żółty i niebieski”.
Pierwszy lot samolotu, to kolejny, trzeci już istotny punkt orientacyjny programu realizacji całego projektu.
Opracowany przez GE Honda Aero Engines silnik o sile ciągu 952,54 kg (9.3kN) HF120 - otrzymał certyfikat Federalnej Administracji Lotnictwa USA w grudniu 2013 roku.
Zostało to poprzedzone odpowiednią kontrolą, podczas której ustalono ostateczne wymagania niezbędne do otrzymania certyfikatu zdatności do lotu.
Zestawy Garmina G3000, które montowane będą seryjnie w samolocie HondaJet są już w drodze do siedziby firmy w Greenboro w Północnej Karolinie.
Jak twierdzą przedstawiciele Honda Aircraft „Ciągłe wsparcie projektu oraz determinacja firmy sprawi, że będziemy gotowi by rozpocząć dostawy samolotów natychmiast po uzyskaniu certyfikatu typu od FAA”.
Komentarze