Przejdź do treści
Harmonised European Transition Altitude (HETA)
Źródło artykułu

Harmonised European Transition Altitude (HETA) - konsultacje społeczne

Eurocontrol, w imieniu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), ocenia możliwość wdrożenia HETA (Harmonised European Transition Altitude). W związku z decyzją Komitetu Jednolitej Przestrzeni Powietrznej (Single Sky Committee), Komisja zleciła EASA wykonanie tego zadania we współpracy z EUROCONTROL i rozpoczęcie fazy pre-regulacji oraz opublikowanie projektu proponowanej zmiany (Advance Notice of Proposed Amendment - A-NPA). Wszystkie te działania mają na celu harmonizację poziomu przejściowego w Europie.
 
W 2011 r. Eurocontrol powołała do życia zespół Harmonised European Transition Altitude Task Force (HETA TF) z udziałem zainteresowanych stron, oraz przedstawicieli Eurocontrol i EASA. Zadaniem HETA TF było opracowanie oceny skutków regulacji, przygotowanie ewentualnego opracowania przepisów wykonawczych celem wprowadzenia wspólnej unijnej wysokości przejściowej.
 
Zadania HETA FT zostały wykonane na koniec 2011 r. zapewniając wstępną ocenę wpływu (PIA), opartą na trzech określonych opcjach regulacyjnych:
 
1.Opcja podstawowa: brak interwencji regulacyjnej (opcja "Do nothing");

2.Przepisy wykonawcze nakazujące ustanowienie HETA na wysokości 18000 stóp;

3.Zasada wykonawcza wpisywania wspólnych kryteriów określania wysokości przejścia na poziomie 10 000 stóp lub powyżej.

W październiku 2012 r. EASA zgłosiła do SSC/ 47 wyników do A-NPA i PIA. Komitet ds. Jednolitej Przestrzeni Powietrznej (SSC) postanowił utworzyć nowe zadanie tworzenia prawa opartego na wynikach wstępnej oceny skutków regulacji, mających na celu rozwijanie wszechstronnej analizy kosztów i korzyści (Cost-Benefit Analysis - CBA), a ponadto określenie najbardziej odpowiedniej opcji (w tym "Do nothing") i tym w świetle rozpoczyna publiczne konsultacje za pośrednictwem projektu proponowanej zmiany (NPA).

W ramach programu prac EUROCONTROL/EASA, Eurocontrol otrzymała zadanie rozwijania analizy Koszt vs Korzyść i pomagania EASA w opracowaniu Notice of Proposed Amendment dla programu HETA.

Poniższe arkusze danych odzwierciedlają wynik każdej sesji grupy roboczej niedawnych warsztatów HETA odbytych z zainteresowanymi stronami 31 września i 1 października 2013 r. W celu rozpoznania rozpoznania wszystkich kosztów i korzyści wynikających z realizacji opcji 2 lub 3, w sposób opisany powyżej (opcja 1 jest scenariuszem odniesienia wobec którego będą mierzone wszystkie koszty), wszystkie zainteresowane strony zostały zaproszone do pobrania i wypełnienia odpowiednich dla nich szablonów do dnia 31 stycznia 2014 r.

•    Aircraft operators datasheet (xls)
•    Air Navigation Service Providers datasheet (xls)
•    Meteo services datasheet (xls)
•    Military datasheet (xls)
•    Regulators datasheet (xls)

Agencja uprasza o odesłanie wypełnionego arkusza na adres heta@eurocontrol.int najpóźniej do 31 stycznia 2014 r i informuje, że informacje zwrotne otrzymane po tym terminie nie będą brane pod uwagę. Organizacja podkreśla również, że uzyskane dane mogą wpłynąć w dużym stopniu na opcję ostatecznie wybranego poziomu przejściowego w Europie i że w interesie każdego jest, aby wypełnić karty, tak dokładnie i kompletne jak to możliwe i zwrócić je na czas.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony