Przejdź do treści
Snake 3 - skrzydło w locie (fot. Paweł "Lojak" Kozarzewski)
Źródło artykułu

Snake 3 – nowe skrzydło

Wielkimi krokami zbliża się zima. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Snake 3.

Snake 3 to wymagające skrzydło slalomowe dla wyczynowców. Bardzo szybkie i dynamiczne w zakrętach, z wyjątkową odpornością na podwinięcia.

Proces projektowo-testowy trwał rekordowe 5 lat. Tyle czasu i wysiłku wymagało spełnienie założeń projektowych przy narzuconej sobie zasadzie „żadnych kompromisów” – mówią przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.

W tym czasie Snake 3 był intensywnie testowany przy współudziale najlepszych pilotów slalomowych świata. Uzyskali oni doskonałe wyniki niejednokrotnie zwyciężając w klasach PF1 i PL1 – dodają.

Snake 3 zalecany jest pilotom, którzy mają wprawę w pilotażu skrzydeł w klasie DriftAir’a lub bardziej wymagających. Dla doświadczonych pilotów Snake 3 może być zaawansowanym i precyzyjnym narzędziem, pomocnym przy wygrywaniu zawodów.

Snake 3 konstrukcyjnie wywodzi się z DriftAira, ale parametry ma zbliżone do swego poprzednika – Snake XX. Oto najważniejsze nowe elementy konstrukcji: LE3D na krawędzi natarcia, nowy profil aerodynamiczny, zmienione wydłużenie, nowe taśmy nośne z większym zakresem pracy speed systemu, zmieniona struktura olinowania, optymalizacja rozmieszczenia punktów nośnych (mocowanie linek na czaszy), zmiana punktów nośnych dla sterówek.


W skrzydle Snake 3 zastosowano wersje kolorystyczne: Boogie, Tango, Tribal.

Leading Edge 3D na krawędzi natarcia umożliwia wierniejsze odwzorowanie rzeczywistego profilu aerodynamicznego i zmniejsza ilość zmarszczek na tkaninie w miejscu najbardziej istotnym z punktu widzenia siły nośnej i oporów powietrza.

Modyfikacje dotyczące olinowania pozwalają zwiększyć stabilność krawędzi spływu przy dużych prędkościach. Elementy te, wraz z uważnie dobranym profilem i wydłużeniem, tworzą spójną konstrukcję, ukierunkowaną na sprostanie założeniom projektowym.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo GA
19 maja planowane jest czasowe wyłączenie VOR WAR na okres ok. 9 miesięcy. Tego dnia znika z AIP, a w ślad za tym z elektronicznych map w GPS-ach (po aktualizacji) DVOR/DME WAR. Zaraz potem nastąpi jego fizyczne wyłączenie i rozbiórka obiektu.
lotnictwo komunikacyjne
Rosja podpisała zmiany do poprzedniego dekretu, znacznie rozszerzające gamę samolotów i części dopuszczonych do użytku przez krajowe linie lotnicze.
lotnictwo GA
Komisja Europejska obecnie aktywnie ściga te państwa, które nie akceptują w swoich krajach stacjonowania statków powietrznych zarejestrowanych w państwach trzecich. Oprócz wcześniej zgłoszonej sprawy przeciwko Danii, którą Komisja określa obecnie jako „trwałe naruszenie”,...
kosmonautyka
Firma Virgin Galactic zajmująca się turystyką kosmiczną opóźniła uruchomienie swoich komercyjnych usług podróży kosmicznych do pierwszego kwartału 2023 r., wynika z najnowszych wyników finansowych firmy. Opóźnienie przypisano wąskim gardłom łańcucha dostaw i ograniczeniom siły...

Nasze strony