Nowy Coden Pro
Firma Dudek Paragliders ogłosiła pojawienie się w jej ofercie najbardziej zaawansowanego skrzydła zawodniczego, Codena Pro!
Podczas projektowania skupiono się na uzyskaniu maksymalnego kompromisu pomiędzy bezpieczeństwem a osiągami.
Bazując na 4-letnich doświadczeniach z Codenem, 2-rzędowcem o mniej wyśrubowanych parametrach (wydłużenie 6,95) i na pozytywnych opiniach pilotów, którzy na nim latali – Dudek Paragliders dołącza do elitarnej grupy producentów, oferujących skrzydła o największych możliwych wydłużeniach (Coden Pro - 7.5).
Starannie dopracowany profil pozwala Codenowi Pro zachowywać dużą odporność na podwinięcia czołowe nawet podczas lotów z maksymalną prędkością. Dzięki usztywnieniom Flexi Edge, zredukowaniem liczby linek, zastosowaniu 4 sekcji żyłek i przy wydłużeniu 7.50 parametry lotne Codena są wyśmienite. Jednocześnie zachowane zostało maksymalne możliwe bezpieczeństwo, czego potwierdzeniem jest przejście procesu certyfikacji w klasie CCC, co pozwala na udział w zawodach kategorii I FAI.
W termice Coden zachowuje się bardzo przewidywalnie i pozwala na komfortowe latanie. Przez zastosowanie specjalnych uchwytów pilot ma możliwość w trakcie lotu z użyciem przyspieszacza (speed systemu) na szybszą i dokładniejszą kontrolę nad skrzydłem. Progresywnie dobrane sterowanie umożliwia wykonywanie zakrętów z dużym pochyleniem w silnej termice jak i płaskie krążenie gdy termika jest słabsza.
W trakcie wielogodzinnych prób paralotnia spisywała się rewelacyjnie, a testujący ją piloci wyrażali bardzo pochlebne opinie.
Coden jest produkowany w nowej technologii wykorzystującej możliwości precyzyjnego laserowego plotera tnącego. Całość produkcji odbywa się w Polsce pod ścisłą kontrolą konstruktora co zapewnia najwyższą europejską jakość wykonania.
Coden 20 przeszedł testy w klasie CCC. Rozmiary 23 i 25 są przygotowywane do testów. CIVL Competition Class (CCC) to nowa kategoria certyfikacji skrzydeł, stworzona specjalnie do konstrukcji wyczynowych. Obowiązuje od 1 stycznia 2015 roku. Procedura testowa jest zbliżona do EN D, z wyjątkiem tego, że testy są wykonywane wyłącznie w górnej masie startowej, a reakcje pilota są dozwolone już po 3 sekundach (5 w normie EN D). Także niektóre manewry nie są wykonywane.
Więcej informacji o nowym skrzydle Coden Pro na stronie: www.dudek.eu
Komentarze