Opłaty lotnicze nawet kilkakrotnie większe?

Pieniądze

Środowisko lotnicze otrzymało do konsultacji projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie opłaty lotniczej. Celem regulacji jest określenie wysokości stawek opłat za czynności realizowane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

W uzasadnieniu, czytamy między innymi: "Przedstawiony model był przedmiotem kilkuletnich analiz prowadzonych przez Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Ministerstwo Infrastruktury równolegle do zaproponowanego wcześniej w przedłożeniu rządowym modelu opartego na bezpośrednim obciążeniu podmiotów wykonujących działalność lotniczą. Oba modele miały swoje plusy i minusy, jednakże, z uwagi na znane stanowisko środowiska lotniczego co do modelu pierwszego, wydawało się, że model drugi, gdzie dochody budżetu państwa będą generowane z opłaty lotniczej, która zostanie podzielona na dwa źródła: opłata lotnicza za czynności urzędowe od podmiotów lotniczych, generalnie zachowująca poziom aktualnie obowiązujący i opłata w bilecie od pasażera odlatującego z RP, tzw. „opłata za nadzór” w maksymalnej wysokości do 4 zł, będzie optymalny.

Jednakże na skutek stanowiska resortu finansów, które wyraziło wątpliwość w zakresie wprowadzania stosunkowo niewielkiej opłaty od pasażera, jednakże o charakterze podatkowym, z projektu zostały usunięte przepisy kreujące tę opłatę. Pozostała jedynie regulacja dotycząca opłaty lotniczej za czynności urzędowe Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, których maksymalne stawki zostały zwiększone jedynie o ok. 10% w stosunku do obowiązujących aktualnie, ponieważ stawki te nie były waloryzowane od 2003 r., tj. wejścia w życie rozprowadzenia w sprawie opłaty lotniczej. Zwiększenie wysokości maksymalnych stawek nie uwzględnia całkowitej inflacji z okresu 2003-2010 r. z uwagi na wskazane powyżej bardzo negatywne nastawienie środowiska lotniczego w stosunku do ponoszonych przez nie obciążeń publicznoprawnych."

Projekt nowego rozporządzenia w sprawie opłat lotniczych wprowadza nową strukturę schematu taryfikatora. W wielu miejscach porównanie obowiązującego rozporządzenia z nowym jest utrudnione z uwagi na zmianę treści definicji. Niepokój budzi znaczący, niekiedy kilkukrotny wzrost opłat "często powtarzalnych", a dotyczących lotnictwa ogólnego, w tym licencjonowania, rejestrowania SP, certyfikowania i egzaminowania. Tabela zawiera kilka przykładów nowych opłat w proponowanym projekcie rozporządzenia.

Treść Jest (PLN) Ma być* (PLN)
Wydanie licencji po raz pierwszy lub jej przywrócenie dla:
1) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego, pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego, pilota sterowcowego
60 100

Wydanie licencji po raz pierwszy lub jej przywrócenie dla:
2) pilota samolotowego zawodowego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota

100 200
Wydanie licencji po raz pierwszy lub jej przywrócenie dla:
3) pilota samolotowego liniowego, pilota śmigłowcowego liniowego, pilota pionowzlotu liniowego, dyspozytora lotniczego, praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego
200 300
Każde następne wydanie licencji:
3) pilota samolotowego zawodowego, pilota śmigłowcowego zawodowego, pilota wiatrakowcowego zawodowego, pilota sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika pokładowego, radiooperatora pokładowego
100 200
Każde następne wydanie licencji:
4) pilota samolotowego liniowego, śmigłowcowego liniowego, pilota pionowzlotu liniowego, dyspozytora lotniczego, praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego
200 300
7. Wydanie świadectwa kwalifikacji po raz pierwszy, lub jego przywrócenie dla:
1) pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni, pilota statku powietrznego o maksymalnej masie startowej do 495 kg, skoczka spadochronowego, operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe
40 100
1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji podmiotu po raz pierwszy i wydanie certyfikatu FTO, TRTO, CTO, CAPTO albo wznowienie ważności tego certyfikatu w zakresie: Opłata podstawowa 300 5 000
Rejestracja statków powietrznych
1. Rezerwacja znaków rozpoznawczych
30 200
Rejestracja statków powietrznych
2. Przedłużenie rezerwacji znaków rozpoznawczych
20 100
3. Przeprowadzenie postępowania o wpisanie statku powietrznego do rejestru cywilnych statków powietrznych / ewidencji statków powietrznych i wydanie świadectwa rejestracji / ewidencji:
a) lotni, motolotni, paralotni, balonów, spadochronów
50 300
3. Przeprowadzenie postępowania o wpisanie statku powietrznego do rejestru cywilnych statków powietrznych / ewidencji statków powietrznych i wydanie świadectwa rejestracji / ewidencji:
- do 1. 000 kg
- od 1.000 kg do 5.700 kg
- od 5.700 kg do 20.000 kg
- powyżej 20.000 kg
 


100
300
800
 


1000
3000
10 000
20 000

8. Zaakceptowanie umowy o czasowym oddaniu statku powietrznego osobie innej niż właściciel 100 1 000
6. Wydanie wyciągu z rejestru cywilnych statków powietrznych lub z ewidencji statków powietrznych 300 1 000
1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji i wydanie dokumentu zdatności równoważnego certyfikatowi typu (nie obejmuje opłat wnoszonych na rzecz EASA) dla:
7) statków powietrznych kategorii specjalnej
 
500 -
3 000
1 500 -
10 000
 
1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji i wydanie dokumentu zdatności równoważnego certyfikatowi typu (nie obejmuje opłat wnoszonych na rzecz EASA) dla:
8) spadochronów
500 1 000
 1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji i wydanie dokumentu zdatności równoważnego certyfikatowi typu (nie obejmuje opłat wnoszonych na rzecz EASA) dla:
12) motolotni
13) lotni
14) paralotni
400
80
60

1 500
1 000
1 000

1. Przeprowadzenie procesu oceny zdatności do lotu statku powietrznego i wydanie świadectwa zdatności do lotu lub dokumentu równoważnego po raz pierwszy dla:
1) samolotów i wiropłatów o maksymalnej masie startowej:
a) do 1.000 kg (w tym ultralekkie)
b) od 1.000 kg do 2.730 kg
c) od 2.730 kg do 20.000 kg
d) powyżej 20.000 kg




300
900 1000kg – 5700kg
20 000
10 000
 




1 500
5 000

20 000
48 000
 

*) zgodnie z projektem rozporządzenia

Materiały do pobrania
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 września 2003 r. w sprawie opłaty lotniczej (Dz. U. z dnia 10 października 2003 r.)
Projekt nowego roporządzenia w sprawie opłaty lotniczej
Uzasadnienie nowego rozporządzenia w sprawie opłaty lotniczej 

Czytaj również:
Propozycje nowych opłat zniszczą polski przemysł!
Opłaty lotnicze na ostatnim posiedzeniu Podkomisji Sejmowej
Pismo Aeroklubu Polskiego do Podkomisji Sejmowej w sprawie opłat lotniczych
Pismo do MI dot. projektu rozporządzenia w sprawie opłaty lotniczej
Stanowisko SILP w/s projektu nowelizacji - opłaty
Negatywna opinia AP nt. propozycji opłat lotniczych

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus

Komentarze

Zgadzam się z opinią wcześniej już napisaną. Ten projekt jest SPECJALNIE rozdmuchany, po to żeby podnieść stawki o 10% i wszyscy będą zadowoleni.

Zobaczycie !

Co to za skomplikowane procedury
" Przeprowadzenie postępowania o wpisanie statku powietrznego do rejestru cywilnych statków powietrznych / ewidencji statków powietrznych i wydanie świadectwa rejestracji / ewidencji: " 1000 kg -1000zł
Czy w cenę jest wliczona opłata dla psychiatry dla urzędników MINISTERSTWA IDIOTYCZNYCH cen .

Wygląda na to, że w ULC-u odkryto "dziurę budżetową" :-))) Zobaczyli swój budżet na 2011, zaglądnęli w portfele...
Dodatkowe spustoszenia w "możliwościach" dorobienia w LKE spowodowała CBA.
Na efekty nie trzeba było długo czekać....

"1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji podmiotu po raz pierwszy i wydanie certyfikatu FTO, TRTO, CTO, CAPTO albo wznowienie ważności tego certyfikatu w zakresie: Opłata podstawowa z 300 na 5000" czy to jakis babol albo cos w stylu mamy CIe ?? Przeciez to jest 1600% wyższa opłata chyba PO ma to do siebie ze chce uziemic lotnikow!

no mamy wreszcie cuuuda TUSKA , kiedyś za " komuny" był GILC samolotów,szybowców,pilotów dużo więcej a wypadków mniej i co WY na to?

Kiedyś za "komuny" odmowiłem lotów z pijanymi pułkownikami, koleżkami kierownika aeroklubu - "ty już więcej tu nie polatasz, nigdzie nie polatasz!!!" wrzeszczał... No i dotrzymał słowa. Nawet po "odwilży" musiałem sporo sie nagimnastykować żeby wyczyscić swoje papiery z radosnej twórczości kierownika i wrócić do latania.
Co do pilotów, to nie było ich więcej, za to byliśmy "wyselekcjonowani" - trudno się zresztą dziwić, bo przecierz latalismy za darmo i mieliśmy słuzyć PRL-owi, a nie latać dla siebie.

Wypadki? Nie wiem, może ich było mniej, ale to nie zasługa opcji politycznej tylko programów szkolenia i nadzoru nad sprzętem i lotnikami. Dziś szkoli się "po łebkach", a odpowiedzialność zrzuca się na gości którzy mają nalatane po 50h więc nikt nie wnika tylko rejestruje jak popadnie te zdarzenia i nie wyciąga z tego wniosków.
No ale to temat na inny wątek.

Wracając do opłat, to w dzisiejszych czasach (gdzie sami płacimy praktycznie za wszystko) jest barbażyństwem proponować taki wzrost stawek, biorac pod uwagę, że za tym nie idzie wzrost zakresu usług (poza ilościa papieru do zapisania i przejrzenia). Nie twierdzę, że obecne stawki sa adekwatne do pracy wkładanej przez nadzór, ale nawet jeśli nie to powinno być to regulowane stopniowo przez dłuższy okres czasu, a nie jako gigantyczny skok w okresie kryzysu gospodarczego, VAT-u na szkolenia itp.

Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest porównanie zaproponowanych cen przez MI z cenami usług w innych państwach, a to da nam jasny obraz gdzie jesteśmy. Wydaje się, że takim krajem porównawczym byłyby Czechy. Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ULC rzeczywiście jest pomysłodawcą takich a nie innych rozwiązań, według mnie należy poszukać pomysłodawców w MI.

no i wlasnie o to mi chodzi, lupia gdzie sie da, podnosza vat, ograniczaja dzialalnosc gospodarcza ile sie da, tlumaczac to "lataniem dziury" - moze niech wezma przyklad z drogowcow i dziury lataja stawiajac znaki ograniczenia predkosci? i sami zwolnia ze swoimi pomyslami, ktorych w drugiej polowie roku bylo tyle przeglosowanych, ze telewizja nie nadazala z informowaniem o nowych pomyslach, ktore wlasnie zrealizowali.
a MI - to ogolnie dziwna instytucja, po co patrzec w niebo - wystarczy popatrzec np. na autostrady, ale juz to zalatwili, to teraz zaczeli dawac w kosc nastepnym, a MI boi sie akcji spolecznych (do dzisiaj minister nie odwazyl sie spotkac z przedstawicielami), patrz: www.motoautostrada.pl

TED,

Jesteś w błędzie. To inni mają porównywać swoje ceny do polskiego ULC, a nie odwrotnie. Polacy to potęga, nie tylko gospodarcza. Dzięki Nam taka EASA zobaczy jakie fajne ceny są w Polsce i także pomyśli o podwyżkach.

A takie głupie gadanie, że ktoś ma jakąś pasję i jęczy, że mu za drogo, to bzdura. Gdy ma pasję, to tym bardziej niech płaci. Ja kiedyś byłem w burdelu to za jeden wieczór wydałem 4,000 pln. I co - miałem jęczeć, że w Czechach biorą taniej???

Moją pasją są np. loty na Marsa. Ale Mnie na to nie stać, więc nie jęczę, że za drogo.

co ty pie....sz nie jęczysz bo ULC się nie dopatrzyło jeszcze ,czekaj wydałeś się zaraz opodatkują ,manie pasji lotów na marsa lub na inną planetę słońce układ lub nawet galaktykę ...państwa psują powietrze ty wypoczywając płacisz ciekawe kiedy za promienie słoneczne i przynależność do układu i drogi mlecznej

Do anonima w sprawie ,,wilk syty .....''.

Otóż na Flisa nie pracują ,,same debile''. Jak śmiesz tak obrażać ten szacowny urząd , który tylko z nazwy jest ,,urzędem lotnictwa cywilnego''. Znajdź mi gabinet w ULC, w którym nie ,,urzęduje'', jak nie jeden, to dwóch trepów??? To od początku nie zanosiło się na jakiś ULC i ,,de facto'' właściwą nazwą tej ,,instytucji'' powinno być: MUZEUM FIGUR WOJSKOWYCH. To samu w PKBWL. To jest główna przyczyna zapaści lotnictwa cywilnego w Polsce, w prawie 40 milionowym kraju w środku UE. Lotnictwo wojskowe te trepy na tyle już uzdatniły, że zostało sparaliżowane kompletnie. No to przyszedł czas na lotnictwo cywilne. Myślę, że AOPA zabierze głos w sprawie ,,projektu'' opłat za ,,czynności urzędowe'' ULC, ale chyba prędzej porządek z tym ,,ulcem'' zrobi EASA. Oby, jak najszybciej

Wietrzę w tym podstęp, postraszą podwyżkami o 1000% i jak zejdą łaskawie do 500% to wszystko będzie ładnie. Wilk syty i owca cała. Ale i tak wszystkie te podwyżki są CHORE. Proponuję zmienić adres Min. Infrastruktury i ULCu na jakieś przytulne gniazdko w Tworkach. Czy tam naprawdę pracują same "debile"???
Mam nadzieję, że tzw. "środowisko lotnicze" stanie zwartym murem przeciwko tej podwyżce. Może warto będzie skorzystać z "obywatelskiego nieposłuszeństwa" i płacić dalej po satrych stawkach???

100% racji, trochę dymu, a potem będzie "uwzględniając postulaty środowiska lotniczego i mając na uwadze bla bla " skalę podwyżek zredukowano o 9,3%. To się nazywa zabawa w kulki.

To jest koniec, wzrosną opłaty za certyfikaty to wzrosną ceny za latanie, obsługę, camo. Godzina lotu będzie kosztowała chyba z 800 zł. Ciekawe kto to wytrzyma? Oj szykuje się zagłada...

Nawet z pobieżnej lektury wykazu firm uprawnionych do obsługi camo wyraźnie widać, że jedną z takich firm założyła persona do niedawna bardzo blisko z ULC - em związana. Wykaz na stronach ULC jest dostępny .....

Chyba kogoś porządnie popierd...! To jest koniec małego lotnictwa w Polsce! Roczne wydatki organizacji FTO/CAMO/PART145 na certyfikaty to ok 100 tyś. zł. 4/5 organizacji idzie od raz do wycięcia. Rejestracja samolotów - podobnie. Dziwnie nie wzrosły aż tak bardzo opłaty przewoźnikom i agentom obsługi. Zamach na GA!

Dziękuję, ostatni gasi światło...

To miał być dobry interes na lata , tyle że przedobrzono z prawem w niecertyfikowanym lotnictwie amatorskim.I się stało a na tym naszym dobrym prawie korzystają sąsiedzi z za miedzy. Nasze lotnictwo amatorskie sportowo turystyczne zamiast być wspomagane przez państwo " skutecznie zostało pozbawione możliwości działania jako organizacje poza rządowe.Zarządy w organizacjach społecznych wykonują prace statutowe bez wynagrodzenia i tak było do wprowadzenia nowelizacji prawa lotniczego.Teraz jest wszystko bardzo dobrze certyfikaty programy ,szkolenia ,audyty nawet miotły do latania z certyfikatem .Do tego trzeba zatrudnić paru ministrów ,specjalistów od latających papierów , Panowie z powagą w lotnictwie nie powiem jakim najważniejsze jest by papiery były według procedury - tylko jakiej wiadomo.Proszę zauważyć jakie koszta ponosi nasze państwo"? i dlatego musi być drogo a przy okazji zgodnie z prawem ?

Nie dość że człowiek ma raz do roku Urząd Skarbowy na głowie to jeszcze najlepszą przyjemność życia - latanie chcą mu obarczyć wszelkimi możliwymi chorymi i co najgorsze wysoki opłatami.....

Szanowny ULCOWNIK niech policzy najpierw do 10 zanim napisze następnym razem taką głupotę....chociaż czy od ULCu można wymagać czegoś więcej jak tylko obdzierania ludzi lotnictwa z pieniędzy....

No i co PO strzeleńce?
Czy głu PO li to w polsce sieją?
Skądże Po stawią kasyna i będzie żyło się lepiej

to jest forum lotnicze. SPADAJ ĆWOKU!!!

Te anonim, jak twierdzisz, że to forum lotnicze to się przynajmniej odważnie podpisz. Co, konceptu na wymyślenie nicka zabrakło???. I nie wyzywaj nas tutaj od ćwoków, bo stare przysłowie dość wyraźne daje przesłanie, po czym to ćwok, ćwoka poznaje. Coś was jednak ULCONIKÓW mocno nasze opinie poruszyły, żeście tacy aktywni na tym Portalu. A czymże jest ten wasz ULC, jak nie analogią ruskiego MAK - u. Jak to możliwe, że w Polsce obecny prezes przyszedł z Lotu, a teraz temu Lotowi wydaje, nadaje wszelakie certyfikaty??? Zwłaszcza, że do niedawna brał kasę (pensję) i z Lotu i z ULC- u, aż sam spauzował, gdy CBA wyprowadziło z gmachu przy Flisa kilku jego podwładnych z IPL. My, którym lotnictwo nie równa się cwaniactwem, na tym Portalu i na innych piszemy prawdę w oparciu o twarde i sprawdzone fakty. Dziwne, że tyle się w Polsce zmieniło, a prezesem ULC nadal jest facet z nadania, czy raczej rozdania partyjnego tzw. Samoobrony. Gdybyś miał niedosyt informacji, to zerknij sobie na wyniki niedawnego Audytu przeprowadzonego w ULC przez EASA. Jak się z tym materiałem zapoznasz, ciekawe, co wtedy napisz na tym Portalu .....

no cóż, w krajach niedalekich zwykle kwitują to "no coments" bo i po co wdawać się w pyskówkę z frustratem który nie wniósł do dyskusji nic merytorycznego...
Tematem była podwyżka opłat a nie kwestie personalne w urzędzie. To tyle.

Do ULCOWNIKA. Jak już zacząłeś pisać o swoich zarobkach, to jeszcze dopisz, ile bierzesz za wpisywanie producentów sprzętu na listę podmiotów uzgadniających projekty zmian i nowych aktów prawnych do ustawy Prawo Lotnicze. Sprytny ULCOWNIK jesteś, bo kolesi zawiadamiasz w czasie rzeczywistym i to na oficjalnej stronie ULC. Poczekamy cierpliwie, aż i ciebie odpowiednia TRZYLITEROWA służba wywlecze z gabinetu przy Flisa .....

ANONIM,

Wiedz, że My Ulcownicy jesteśmy NIETYKALNI. Takie jest życie. A te akcje typu wyprowadzanie naszych przez te trzyliterowe służby, to tylko taka szopka dla gawiedzi i pospólstwa. Motłoch się cieszy, a My trzepiemy kasę.

A tobie powiem tak - dobry lotnik nie może być sknerą. Dobry lotnik musi dzielić się z bliźnim. Przy czym, dobrych lotników jest zbyt mało, więc My Ulcownicy musimy sami zająć się dzieleniem.

Słowa znanej piosenki zespołu Dwa Plus Jeden brzmią - ...to co się da podziel na dwa, bez namysłu dziel.... Oczywiście, w domyśle chodzi o to, że po podzieleniu, przekaż połowę do ULC-u. Niestety lotnicy są tacy niedomyślni.

A pies ci mordę lizał Ulcowniku. Oczywiście pies tę twoją mordę wyliże, ale pod warunkiem, że przedstawisz stosowne i ważne zaświadczenie z WIML - u, że twój mózg (jeżeli go w ogóle masz) jest wolny od choroby wściekłych i pazernych na kasę urzędników państwowych. Już z samego stylu twojego postu jesteś przy najbliższej wizycie w ,,ulc''bardzo łatwym gnojkiem do zidentyfikowania, tak z nazwiska, jak i z pełnionej funkcji, włącznie z numerem ,,twojego gabinetu'' utrzymywanego za nasze pieniądze. Takiego ścierwa, jak ty jeszcze ten Portal nie gościł GNIDO DWORSKA ......

ANONIM,

Tak, tak (Era). Rzucaj dalej mięchem, ale Twoją kasę dostaję Ja. Jak już pisałem - tylko sprawny aparat urzędniczy jest w stanie utrzymac hołotę w ryzach. Twój styl wyraźnie świadczy o tym, że należysz do hołoty. Tak więc - płacz i płać. Od przybytku Mnie głowa nie boli.

A ładnie, to tak się podszywać po ulcownika. Chyba, że Ci zależy na podgrzaniu atmosfery, no to bym zrozumiał, ale tu i tak jest wysoka temperatura, bo przecież o kasę chodzi.

Jak amen w pacierzu,idzie ku prywatyzacji

Prywatyzacja - nie oznacza jeszcze, że to co sprywatyzują będzie dobrze zarządzane. Niestety, ale wszystkie obserwowane od ponad 20 lat w Polsce działania, możemy zakwalifikować, co najwyżej do tzw. prywatyzacji. Przykład ,,pierwszy z brzegu'', czyli ,,częściowa prywatyzacja'' PLL LOT S.A. poprzez sprzedaż udziałów Szwajcarom. Komentarze, raczej zbędne.

To zakrawa na zamach na polskie lotnictwo

A już napewno nie będę zgłaszać, że dam potrzymać drążek mojemu kumplowi.

Byłbym idiotą.

(za 100 zł też jestem idiotą tylko mniejszym)

O Jezu! ULCu, Liości! BŁAGAMY my chcemy po prostu mieć choć trochę radości z latania. Wyrzekamy się innych rozkoszy. Dla wielu z nas ta nasza pasja i tak jest już bardzo droga.

Błagamy! i zanosimy modlitwy o rozsądek decydentów.

LITOŚCI !!!

z 300 na 3.000 to 1.000% (slownie: TYSIAC procent)

ps:
chore to wszystko

ANONIM,

A liczyć to was nie nauczono na kursie??? Ja, jako Ulcownk, mówię ci, że ty na pewno zapłacisz kupę kasy za licencję. Bo z taką umiejętnością liczenia, to nie masz szans aby zdać egzamin.

Wiedz, że coś może wzrosnąć tylko "o ileś (procent lub bezwględnie)". Jeżeli było 300 a jest 3,000, to wzrosło o 2,700. Aby to wyrazić procentowo, to trzeba podać bazę względem, której to liczymy.

Tak więc, biorąc jako bazę 300 mamy wzrost o 900 procent. A to już nie jest takie straszne. Dla ULC lepiej by było gdyby było 1000 procent

Ucz się Anonim, bo z wiedzą to u ciebie cieniutko. Wiedz, że Ja jestem inicjatorem tych podwyżek. Jak mamy działać rynkowo, to trzeba doic, doić i ciągle doić.

Ja wiem, że naród będzie z początku protestować. Ale jak już w usta nabierze, to się przywyczai. Mam także taki pomysł aby wszyscy pacjenci płacili na ULC podatek od każdej godziny nalotu, podatek od każdego wpisu w książce pilota, podatek od każdego przelecianego kilometra, itp. I w ogóle żeby płacili haracz gdzie się tylko da.

To tylko kwestia czasu kiedy te zasady wejdą w życie. My stosujemy zasadę - POWOLUTKU AŻ DO SKUTKU. Jeżeli kogoś stać na latanie, to musi go być stać na opłacenie urzędników.

Cesatstwo Rzymskie upadło dlatego, że urzędnicy byli zbyt kiepsko opłacani. To urzędnicy trzymają hołotę w ryzach.

Bardzo dobrze, że będą podwyżki. Frajerów trzeba doić. W końcu to swój doi swojego. ULC to sami ubecy, a wszyscy polscy lotnicy także mają ubecki rodowód. Dlatego płaćcie frajerzy i nie płakajcie. Frajerów trzeba doić.

poziom lupienia obywatela tego kraju zaczyna juz dochodzic do granicy wytrzymalosci - ciekawe, kiedy zacznie sie u nas grecja czy tunezja, a nie - zapomnialam! - u nas jest na to metoda: odwrocic uwage i wywolac awanture: czy to w sprawie krzyza, raportu czy czegokolwiek innego
a my - matoly - na to sie nabieramy

ANIU,

Ja pracuję w ULC i nie mam nic przeciwko podwyżkom. Powiem więcej, nawet się z tego cieszę. Dzięki temu Moja pensja wzrośnie o ponad 2,000 pln teraz dostaję 10,000 pln, a niebawem dostanę 12,000 pln plus premie). Pamiętaj, że pieniądze z podwyżek nie pójdą na marne. One zapewnią lepsze życie takim jak Ja.

ULCOWNIK, ciekawe, co napiszesz, gdy ujawnimy nazwiska uboli w tej twojej instytucji. Niekoniecznie na tym portalu. Są jeszcze inne media, także internetowe.

ANONIM,

Ubecja i wojsko rządzi. Ja też pracowałem w UB, potem w SB i trochę w wojsku. Teraz ULC. Żadne ujawnianie ubeków nie jest Mi straszne. Właśnie po to powstał ULC aby Nam Ubekom zapewnić godne życie. A wy frajerzy płaćcie. Chcieliście kapitalizmu to macie eurokomunę. A wiedz, że podstawową zasadą kapitalizmu jest - TAK WYDOIĆ FRAJERA ABY BYŁ AŻ ZADOWOLONY.

Wariactwo przekracza granice dobrego smaku.
Ale są dobre wiadomości:
1) Licencje i uprawnienia możemy robić bo innym nadzorem
2) Nie rejestrujmy samolotów na polskich znakach
To żadna różnica na dziś czy robimy to na Czechach, Niemczech czy Litwie.
Wtedy ULC znowu podniesie opłaty itd itd aż zostaną sami i ktoś uch zlikwiduje

Składam wniosek na łamach portalu "dlapilota" o zlikwidowanie URZĘDU LOTNICTWA. Niech się podpisuje kto może!!!

Aniu, niestety, ale to nie jest żart. To jest ,,regulacja'' rynku w wydaniu ULC. A to, że dzięki owym ,,regulacjom'' mamy w Polsce mniej statków powietrznych i lotnisk cywilnych, niż mikro - państwo o nazwie Czechy, to dla ,,naszych ministrów właściwych'', jak nie ds takich, to siakich - sprawa raczej mocno drugorzędna ....

to jest zart? patrzac przez okno, mozna pomyslec, ze to 1 kwietnia, ale kalendarz nijak na to nie wskazuje
rynek rosnie - to trzeba robic zniwa?

Tanie państwo? Zwolnić 70% biurokratów z ULC-u.. Jak podniosą a stawki to zatrudnią kolejnych obstruktorów.
Brak słów.

Szanowni koledzy, czy wy uważacie, że ubole doradcy prezesa ULC - u to mają pracować za darmo .....

Chore, psychicznie chore! rejestacja samolotu dla GA za 5000 zl?
A konkretnie - za co?
a akceptacja umowy o oddanie innej osobie niz wlasciciel 1000 zl? A za co konkretnie????

Szanowny Andrzeju, ty się ośmielasz pytać za co??? A przypomnij sobie, jak to za PRL - u w gabinetach tych, co obecnie ULC - em ,,rządzą'' wisiały takie specjalne tabliczki z napisem: SZANUJ SZEFA SWEGO, BO MOŻESZ MIEĆ GORSZEGO. Jeżeli tak ma być dalej, na cholerę nam ten ULC. Jesteśmy w UE i wystarczy nam EASA.

Rejestracja podstawowych samolotow GA z 300 na 3.000 to 300%, rezerwacja znakow z 30 na 200 zl to blisko 700%, a zaakceptowanie umowy o czasowym oddaniu statku powietrznego osobie innej niż właściciel ze 100 na 1000 zl czyli 1000%, a certyfikacja z 300 na 5.000 zl czyli 1666%!! O zgrozo, wszyscy oszczedzamy, bo jest kryzys ale nie ULC, bo po co? Przeciez w lotnictwie ludzie maja kase i mozna ja od ludzi wyciagnac, bo pozorem strasznie skomplikowanej i czasochlonnej czynnosci! Liczymy na AOPE i wszystkich pozostalych. Cos takiego nie powinno przejsc!

dodać by należało - odpowiedzialność urzędnika (obojętnie jakiego szczebla)za popełniony błąd zamierzony lub nie lub działanie na szkodę wnioskodawcy, obarcza- podnosi się karę z 0 do 10 lat pw.+pokrycie kosztów fizycznych i moralnych na rzecz poszkodowanego latacza,,,,to tak żeby uzupełnić projekt ustawy