Nowa dyrektywa FAA obejmie tysiące silników GA
Prawie 6 tys. silników Continental z cylindrami PMA firmy Engine Components International (ECI) może być dotknięte nową dyrektywą zdatności do lotu (AD) opracowaną przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). Agencja planuje, żeby jednostki tego typu zostały poddane wstępnym i powtarzalnym przeglądom, które mają umożliwić znalezienie i wymianę wszystkich pękniętych cylindrów.
Całość prac będzie mogła być wykonana przy kosztach jednostkowych w wysokości ok. 1,7 tys. dolarów. Harmonogram przeglądów i wymiany zależy od numeru seryjnego danej części. Ogólny koszt wymiany dla całej floty samolotów wyniesie ok. 82,6 mln dolarów. W komunikacie prasowym opublikowanym 12 sierpnia, firma ECI poinformowała, że dyrektywa FAA jest "Nieuzasadniona, niestosowna i niepotrzebnie narażająca na koszty właścicieli statków powietrznych".
Według ECI, awaryjność cylindrów Titan jest najniższa w branży, a awarie odnotowane w analizie FAA były spowodowane przez nadmierną temperaturę głowicy cylindrów w silniku, która następowała z powodu albo "Niewłaściwego sterowania silnikiem przez pilota, nieprawidłowego spalania, a także przedwczesnego zapłonu, który może powodować niestabilność cieplną i szybko zwiększyć CHT (Cylinder Head Temperature) do 343°C (650°F) lub większej". Wedug ECI, "Żaden cylinder dowolnego producenta nie przetrwa takiej temperatury więcej niż kilka minut". Firma twierdzi również, iż wprowadzenie AD prawdopodobnie spowoduje więcej problemów z powodu przedwczesnych remontów, które niosą ze sobą ryzyko uszkodzenia silnika. Agencja przyjmuje uwagi i komentarze w tej kwestii do dnia 11 października.
Dyrektywa dostępna jest tutaj
(mz)
Komentarze