Przejdź do treści
Piper PA-39 na płycie lotniska (fot. avweb.com)
Źródło artykułu

Garmin testuje autopilota GFC 500 na Twin Comanche firmy Piper

Firma Garmin poinformowała, że ​​testuje w locie autopilota GFC 500 zainstalowanego na lekkim samolocie dwusilnikowym PA-30/39 Twin Comanche.

Zaprojektowany z myślą o lekkich samolotach tłokowych, cyfrowy GFC 500 wymaga znacznie mniej obsługi niż „systemy autopilota starszej generacji”. „Ponieważ Garmin w coraz większym stopniu wprowadza dodatkowe certyfikaty typu autopilota (STC) GFC 500, obejmując do tej pory ponad 200 modeli samolotów, Twin Comanche jest pierwszym lekkim samolotem dwusilnikowym, który jest obecnie w trakcie procesu certyfikacji".

Instalacja GFC 500 w lekkich samolotach dwusilnikowych będzie wymagała użycia panelu GI 275 firmy Garmin, który zapewni wejście ADAHRS. Oprzyrządowanie może również współpracować z wyświetlaczami Garmin G500 TXi, gdy GI 275 jest używany jako zapasowy attitude indicator. Autopilot obejmuje również tryb Level Mode (LVL) firmy Garmin, który może przywrócić statek powietrzny do poziomego lotu za jednym naciśnięciem przycisku.

Tradycyjne funkcje autopilota, takie jak utrzymywanie wysokości, prędkość pionowej i kursu, są połączone w GFC 500 z zaawansowanymi możliwościami, takimi jak wstępny wybór wysokości, VNAV2, ochrony przed zbyt niską lub wysoką prędkością i wiele innych. System obsługuje również wybrane połączone podejścia instrumentalne, w tym GPS, ILS, VOR, LOC i procedury kursu powrotnego, o ile autopilot jest sparowany z GPS firmy Garmin.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony