Flight Design spowalnia rozwój programu samolotu C4
W związku z rewizją przepisów Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) Part 23 dotyczących certyfikacji samolotów, rada zarządu firmy Flight Design poinformowała, iż spowolni harmonogram rozwoju swojego czteromiejscowego samolotu C4 celem skorzystania z zapowiadanych zmian. Zgodnie z ostatnio zaktualizowanym harmonogramem przedstawionym przez spółkę, pierwszy lot prototypu ma się odbyć za około rok, a uzyskanie certyfikatów FAA i EASA ok. połowy przyszłego roku. Zarząd Flight Design współpracuje z komisją FAA w kwestii tworzenia przepisów i jak podała spółka zakłada, że zmienione regulacje Part 23 podwoją poziom bezpieczeństwa i zmniejszą koszty certyfikacji o połowę.
Spółka skalkulowała cenę modelu C4 na 250 tys. dolarów i obecnie zebrała już ok. 80 zamówień na statki powietrzne tego typu. Jeżeli proces przeglądu Part 23 będzie się przeciągał, firma rozważa certyfikację samolotu w Kategorii Podstawowej, co uniemożliwi wykorzystywanie modelu C4 w niektórych operacjach komercyjnych, takich jak czarter, chociaż prowadzenie na nim szkolenia lotniczego będzie dozwolone. Rzecznik Flight Design, John Gilmore powiedział, że w najbliższym czasie firma wprowadzi także do sprzedaży nową limitowaną wersję lekkiego samolotu sportowego CTLSi z pakietem opcji, które cieszyły się wcześniej dużym zainteresowaniem klientów.
Flight Design C4
"Uważamy, że będzie to dobrze sprzedający się samolot", wyjaśniał Gilmore. Specjalna edycja CTLSi została wyceniona na 163.700 dolarów z rabatem wynoszącym ok. 6 tys. dolarów, w zależności od wyboru opcji. CTLSi wyposażony jest w silnik z wtryskiem paliwa Rotax 912iS, szklany panel Dynon Skyview, skórzane fotele i wiele innych opcji.
Komentarze