Firma Epic bliżej certyfikacji modelu E1000
Firma Epic Aircraft zmierza w kierunku certyfikacji jednosilnikowego turbośmigłowego samolotu E1000, którego konstrukcja oparta została na rozwiązaniach zastosowanych w zestawie do samodzielnego złożenia LT. Według wstępnych założeń, spółka planuje uzyskać wszystkie zatwierdzenia do 2014 r.
Podczas targów lotniczych Sun 'n Fun, które odbywają się w Lakeland w stanie Floryda, rzecznik firmy, Mike Schrader powiedział, że proces certyfikacji jest w całości finansowany przez rosyjską spółkę i ma nadzieję, że sprzedaż gotowego do lotu samolotu ruszy w 2015 r. W ostatnim czasie spółka Epic Aircraft przejęła zakłady w Bend w stanie Oregon, w których dotychczas były produkowane samoloty Cessna Corvalis i kontynuuje działania zmierzające w kierunku uzyskania certyfikatu produkcji równolegle z certyfikacją ogólną. Według zapewnień producenta, z ceną skalkulowaną na poziomie 2,75 mln dolarów i z możliwością wykonywania lotów z prędkościami dochodzącymi do 600 km/h, samolot ten będzie stanowił istotną konkurencję dla istniejących jednosilnikowych samolotów turbośmigłowych, jak również lekkich odrzutowców biznesowych. Masa startowa E1000 ma wynieść 3402 kg.
Tymczasem zostało już oblatanych 40 zestawów do samodzielnego złożenia LT i obecnie w zakladach w Bend trwa montaż samolotu nr 49. Schrader wyjaśniał, że liczba miejsc pasażerskich nowej konstrukcji i możliwość wykonywania długich lotów pozwolą jej zostać liderem rynku. Specjaliści firmy przewidują, iż z siedmioma pasażerami na pokładzie (i ich bagażem) zasięg tego statku powietrznego będzie wynosił ponad 2,9 tys. km.
Komentarze