Przejdź do treści
A321XLR w barwach linii SKY (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Chilijskie linie SKY zamówiły 10 samolotów A321XLR. Chcą rozwijać połączenia międzynarodowe

SKY, przewoźnik niskokosztowy z siedzibą w Chile, zawarł z Airbusem porozumienie w sprawie zakupu 10 samolotów A321XLR. Nowe maszyny posłużą mu do rozbudowy siatki połączeń międzynarodowych.

A321XLR to kolejny wariant rozwojowy samolotów z rodziny A320neo/A321neo, będący odpowiedzią Airbusa na potrzeby przewoźników poszukujących maszyn wąskokadłubowych o jeszcze większym zasięgu i ładowności. A321XLR zapewni im niespotykany dotąd w przypadku wąskokadłubowców zasięg do 4700 mil morskich i o 30% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu z konkurencyjnymi samolotami poprzedniej generacji. Maszyna ta pozwoli użytkującym ją liniom na opłacalny rozwój siatki połączeń poprzez dodawanie do niej nowych tras długodystansowych.

„Nowe maszyny pozwolą nam poszerzyć ofertę przewozów na trasach międzynarodowych i dalekodystansowych, zawsze w oparciu o nasz udany niskokosztowy model biznesowy i wyjątkowo korzystne ceny biletów. Zabierzemy pasażerów do nowych i bardzo atrakcyjnych miejsc samolotami najnowocześniejszymi z dostępnych na rynku”, powiedział Holger Paulmann, prezes SKY. Arturo Barreira, prezes Airbus Latin America powiedział: „Cieszymy się, że SKY wybrało model A321XLR do uzupełnienia floty użytkowanych już samolotów Airbusa. A321XLR pozwoli SKY zaoferować klientom loty na nowe lotniska, na przykład bezpośrednie połączenia ze stołecznego Santiago do Miami w USA”.

Według najnowszej globalnej prognozy rynkowej Airbusa (Global Market Forecast - GMF), kraje Ameryki Łacińskiej będą potrzebować 2700 nowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat, tj. ponad dwukrotnie więcej niż eksploatują obecnie. Ruch pasażerski w Ameryce Łacińskiej podwoił się od 2002 r. i przewiduje się, że będzie rósł przez następne dwie dekady. W Chile wskaźnik rozwoju rynku ma wzrosnąć z 0,89 podróży rocznie na mieszkańca do 2,26 podróży rocznie w 2038 r.

Równolegle do rosnącej floty, zgodnie z GMF, w ciągu kolejnych 20 lat w Ameryce Łacińskiej konieczne będzie wyszkolenie 47 550 nowych pilotów i 64 160 techników. Aby zaspokoić własne potrzeby kadrowe, SKY wybrało również Airbusa na organizatora zajęć lotniczych, dzięki czemu linia stała się pierwszym klientem nowego Centrum Szkoleniowego Airbus Chile (Airbus Chile Training Centre). Ośrodek, dysponujący pełnym symulatorem lotu A320, będzie prowadził szkolenie chilijskich załóg.

Linia SKY jest klientem Airbusa od 2010 r., a w 2013 r. zdecydowała się na eksploatację wyłącznie maszyn Airbusa. Flota tego przewoźnika licząca 23 maszyny z rodziny A320 obsługuje krajowe i międzynarodowe trasy łączące Chile z Argentyną, Brazylią, Peru i Urugwajem.

Airbus sprzedał krajom Ameryki Łacińskiej i Karaibów 1200 samolotów, z czego ponad 600 dopiero zostanie dostarczonych. W tym regionie świata eksploatowanych jest ponad 700 różnych maszyn Airbusa, co stanowi 60% tamtejszej floty pasażerskiej. Od 1994 roku Airbus zdobył prawie 70% zamówień netto w regionie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony