Przejdź do treści
Samolot na niebie - smugi kondensacyjne (fot. travelandleisure.com)
Źródło artykułu

Linie lotnicze i organizacje ekologiczne łączą siły, aby wesprzeć nową europejską propozycję SAF

Rzadko zdarza się, aby linie lotnicze i organizacje ekologiczne wspólnie się na coś zgadzały, ale teraz cztery linie lotnicze połączyły siły z organizacjami pozarządowymi, aby wesprzeć dążenie Unii Europejskiej do zwiększenia zrównoważonych paliw lotniczych.

Komisja Europejska przedstawiła wniosek o nazwie ReFuelEU Aviation, którego celem jest zwiększenie udziału zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) do co najmniej 2% w 2025 r., 5% w 2030 r. i osiągnięcie 63% w 2050 r.

W ostatnich miesiącach, pomimo lawiny ogłoszeń PR od linii lotniczych, SAF stanowi obecnie niewielką część paliwa faktycznie wykorzystywanego w lotnictwie. Paliwo to jest obecnie droższe niż tradycyjne i jest dostępne tylko w ograniczonych ilościach.

Inicjatywa Fueling Flight Initiative, ogłoszona 1 lutego 2022 r., łączy AIREG, AirFrance-KLM, Bauhaus Luftfahrt, Deutsche Post DHL Group, easyJet, European Cockpit Association, Natuur & Milieu, Ryanair, SkyNRG oraz Transport & Environment. Jej członkowie zauważyli, że absorpcja energii odnawialnej przez lotnictwo jest znacznie wolniejsza niż w innych branżach.

Co ważne, cele Komisji dotyczące SAF obejmują zaawansowane biopaliwa, wykluczając w ten sposób tradycyjne rodzaje biopaliw, które mogą konkurować z produkcją żywności. Linie lotnicze i organizacje pozarządowe z zadowoleniem przyjęły tę decyzję.

„Europa pilnie musi zapewnić bezpieczeństwo inwestycji w najbardziej zrównoważone paliwa lotnicze, jednocześnie unikając ryzyka uzależnienia od tych paliw, na które nie ma miejsca w naszej bezemisyjnej przyszłości” – powiedział Pete Harrison, dyrektor wykonawczy ds. polityki UE w Europejskim Climate Foundation: „Łącząc siły, nasza zróżnicowana grupa była w stanie stworzyć przyszłościowe wytyczne”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony