Przejdź do treści
Projekt GOAT
Źródło artykułu

Projekt GOAT – prace nad nową konstrukcją

W poniedziałek, 11 marca 2013 roku  w siedzibie Aeroklubu Polskiego odbyło się spotkanie w sprawie projektu GOAT – budujemy mikroloty.
 

W spotkaniu udział wzięli:
 

  •     Maciej Kozłowski – Dyrektor Departamentu Techniki ULC
  •     Krzysztof Kubryński  – Politechnika Warszawska
  •     Leszek  Chlebiuk  – przedstawiciel modelarni „Zefir” przy Zespole Placówek Specjalnych w Bystrzycy Górnej
  •     Włodzimierz  Rutkowski  – koordynator  techniczny  projektu  Goat (konstruktor amator)
  •     Piotr Obłój – konstruktor amator
  •     Ryszard Witkowski – konstruktor amator
  •     Dariusz Lewek -  koordynator projektu (konstruktor amator)


W trakcie spotkania omówiono kwestie związane z rozpoczęciem prac przy budowie ultralekkiego szybowca – GOAT. Zgromadzeni konstruktorzy zadeklarowali pomoc przy budowie szybowca. Koordynatorzy, przy pacach nad nową konstrukcją, mogą liczyć także na wsparcie niektórych pracowników Politechniki Warszawskiej  – o czym poinformował dr Krzysztof Kubryński z Politechniki Warszawskiej.

Aeroklub Polski złożył wniosek do ULC o objęcie nadzorem państwowym prac i czynności związanych z budową szybowca ultralekkiego GOAT.

Na początku marca w odpowiedzi na nasze  zgłoszenie, ULC objął nadzorem lotniczym powyższy projekt. Powołano Zespół Roboczy do sprawowania kontroli nad procesem uznania zdatności do lotu nowopowstałego statku powietrznego w składzie : pan Jacek Binio – przewodniczący oraz pan Bartłomiej Czerwiński.

Jednocześnie wskazano możliwość przeprowadzenia procesu kwalifikowania tej konstrukcji do kategorii U2 , oraz wpisania na listę typów kwalifikowanych, co będzie się wiązało z wniesieniem przez Aeroklub Polski dodatkowej opłaty lotniczej za wydanie dokumentu zdatności równoważnego certyfikatowi typu w kwocie 1037zł (nie dotyczy pojedynczych egzemplarzy budowanych amatorsko).

Wkrótce planujemy zorganizowanie następnego spotkania z powołanym przez ULC zespołem w celu uzgodnienia szczegółów technicznych i formalnych dotyczących budowy szybowca.

    Wniosek AP do ULC
    Odpowiedź ULC na wniosek AP

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony