Przejdź do treści
Źródło artykułu

Konkurs na najlepszą ofertę wykorzystania szybowca Swift S-1 SP-3529

Mając na uwadze najlepszy i najbardziej efektywny sposób wykorzystania depozytowego szybowca akrobacyjnego Swift S-1 SP-3529 oraz z uwagi na zapytania i wnioski kierowane do Aeroklubu Polskiego, Zarząd AP ogłasza konkurs na najlepszą ofertę wykorzystania tego szybowca.

Konkurs kierowany jest do Aeroklubów Regionalnych, zrzeszających pilotów kwalifikowanych do wykonywania akrobacji wyższej i/lub wyczynowej oraz zainteresowanych tego rodzaju lotami. W konkursie mogą wziąć udział także GSS Żar oraz CSS Leszno.

Szybowiec Swift zostanie oddany w nieodpłatne użytkowanie do zainteresowanego Aeroklubu Regionalnego na okres minimum 2 lat pod warunkiem wypełnienia określonych obowiązków.

Warunkiem udziału w konkursie jest przedstawienie przez Aeroklub Regionalny oferty obejmującej co najmniej:

  1. Harmonogram uruchomienia i wykorzystania szybowca, z uwzględnieniem:

    • wykonania prac mających na celu przywrócenie akceptowalnego stanu technicznego;

    • objęcie szybowca zarządzaniem ciągłą zdatnością do lotu i obsługą (niekoniecznie w certyfikowanej organizacji CAMO/AMO);

  2. Przedstawienie pomysłu na efektywne i bezpieczne korzystanie z szybowca, w tym udział w zawodach, zgrupowaniach kadry, szkoleniu i innych działaniach służących rozwojowi umiejętności pilotażu akrobacyjnego wśród członków Aeroklubu Polskiego,

  3. Zapewnienie pilotom zrzeszonym w Aeroklubie Polskim, posiadającym odpowiednie uprawnienia lotnicze, możliwości odpłatnego wykorzystania szybowca w celu treningu akrobacji szybowcowej na lotnisku Aeroklubu Regionalnego.

Udostępnienie przez Aeroklub Polski szybowca Swift ma umożliwić rozwinięcie przez jeden z Aeroklubów Regionalnych ogólnodostępnego ośrodka akrobacji szybowcowej.

Szybowiec bazowany jest obecnie w GSS Żar i formalnie pozostaje niezdatny do lotu (brak ARC, POT, ważenia). Dodatkowo wymaga przeglądu po 500 godzinach lotu, malowania, wymiany linek steru kierunku, usprawnienia (zabudowy nowej) radiostacji, wykonania przeglądu przyrządów pokładowych, wykonania przeglądu zaczepu holowniczego.

Propozycje złożone przez zainteresowane Aerokluby zostaną rozpatrzone przez Zarząd AP. Aerokluby Regionalne, które złożą najciekawszą ofertę zostaną zaproszone do negocjacji warunków umowy.

W przypadku braku propozycji lub propozycji nie do zaakceptowania, AP przysługiwać będzie prawo przekazania szybowca do użytkowania do dowolnego aeroklubu wg uznania Zarządu.

AP dokonał szacunku kosztów występując o wycenę prac do certyfikowanych organizacji obsługowych. Uśredniona propozycja przedstawia się następująco (ceny netto):

  • weryfikacja struktury płatowca oraz lakierowanie wraz z wyważeniem powierzchni sterowych – 14 000 PLN;

  • przegląd po 500 godzinach lotu – 3 800 PLN;

  • wymiana linek steru kierunku – 1 000 PLN;

  • dodatkowe prace po stwierdzeniu ewentualnych usterek – wg cennika zakładu wykonującego przegląd.

Aeroklub Polski nie wyklucza, że istnieje możliwość tańszego niż podana powyżej usprawnienia szybowca – w dużym stopniu koszty te zależą także od możliwości i certyfikatów posiadanych przez Aeroklub Regionalny.

Oferty prosimy składać w terminie do 20 marca 2011 roku na adres biuro@aeroklubpolski.pl w temacie wiadomości podając słowo 'Swift'.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony