Narodowe KWT: Jaka jest minimalna wysokość samolotu w nocy, zgodnie z SERA?
Narodowe KWT (Kontrola Wiedzy Teoretycznej) to ogólnopolski projekt z podstawowej wiedzy na temat przepisów. Do udziału w teście zapraszamy wszystkich pilotów, uczniów pilotów oraz urzędników wykonujących pracę na rzecz ogólnie pojętego lotnictwa. Być może podstawowa wiedza przyda się również w miejscu gdzie tworzy się przepisy.
Aby odpowiedzieć na pytanie, nie jest wymagane, logowanie. Po prostu zaznacz odpowiedź i kliknij "Głosuj".
Kliknij zdjęcie tytułowe aby powiększyć.
Pod ankietą jest mała podpowiedź w języku angielskim. Za klika dni opublikujemy wyjaśnienie w języku polskim.
SERA.5005 Visual flight rules
(c) When so prescribed by the competent authority, VFR flights at night may be permitted under the following conditions:
(...)
(5) except when necessary for take-off or landing, or except when specifically authorised by the competent authority, a VFR flight at night shall be flown at a level which is not below the minimum flight altitude established by the State whose territory is overflown, or, where no such minimum flight altitude has been established:
(i) over high terrain or in mountainous areas, at a level which is at least 600 m (2 000 ft) above the highest obstacle located within 8 km of the estimated position of the aircraft;
(ii) elsewhere than as specified in i), at a level which is at least 300 m (1 000 ft) above the highest obstacle located within 8 km of the estimated position of the aircraft.
(..)
(g) Except where otherwise indicated in air traffic control clearances or specified by the competent authority, VFR flights in level cruising flight when operated above 900 m (3 000 ft) from the ground or water, or a higher datum as specified by the competent authority, shall be conducted at a cruising level appropriate to the track as specified in the table of cruising levels in Appendix 3.
Komentarze