Przejdź do treści
Źródło artykułu

Inwentaryzacja środków trwałych AP

Na okres od 31 X 2010 r. do 15 XI 2011 r. zaplanowana została inwentaryzacja środków trwałych Aeroklubu Polskiego.

Ponieważ pojawiają się wątpliwości co do okoliczności przeprowadzenia tego działania przekazuję poniżej krótkie uzasadnienie:

  1. Zgodnie z Ustawą o rachunkowości inwentaryzacja powinna być przeprowadzana nie rzadziej niż co 4 lata. Dokumenty księgowe i finansowe przejęte przez Zarząd AP wymagają w tym zakresie uaktualnienia.

  2. Obecnie trwają intensywne prace nad przygotowaniem sprawozdania finansowego za 2009 rok do badania przez biegłego rewidenta. Inwentaryzacja jest kluczowym elementem umożliwiającym przeprowadzenie badania.

  3. Sprawozdanie finansowe jest warunkiem koniecznym do rozmów z wieloma partnerami (np. MON) i bankami.

Bez współpracy z aeroklubami regionalnymi przeprowadzenie inwentaryzacji będzie praktycznie niemożliwe. A to z kolei znacznie utrudni sporządzenie rzetelnego sprawozdania finansowego, które jest z kolei źródłem informacji dla członków AP.

Brak takiej informacji był bardzo często przedmiotem krytyki naszego środowiska, dlatego gorąca prośba do władz i pracowników aeroklubów regionalnych o wsparcie w przeprowadzeniu tego procesu.

W razie wszelkich pytań lub wątpliwości bardzo proszę o kontakt z biurem AP.

Andrzej Siembida
Skarbnik AP


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony