Przejdź do treści
Źródło artykułu

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie ws. praktyk linii Wizz Air

Węgierski urząd ds. konkurencji wszczął postępowanie nadzorujące działania Wizz Aira w związku z możliwym stosowaniem "nieuczciwych praktyk handlowych" - poinformował we wtorek urząd. Chodzi o prezentowanie informacji o cenach dodatkowych usług widocznych w systemie rezerwacyjnym.

We wtorek węgierski urząd ds. konkurencji (The Hungarian Competition Authority, GVH) otworzył postępowanie nadzorujące działania firmy Wizz Air (Wizz Air Hungary Zrt) ws. możliwego stosowania "nieuczciwych praktyk handlowych" - poinformowano w komunikacie GVH.

Jak przekazano, sprawa ma związek z zakończonym w sobotę postępowaniem ws. "naruszenia obowiązku zachowania należytej staranności" przez firmę. Urząd podał, że przewoźnik m.in. ukrył fakt, że "dodatkowe usługi" zawarte w niektórych pakietach z biletami lotniczymi, mogły być również kupowane oddzielnie. W wyniku postępowania, Wizz Air został ukarany grzywną 307 mln forintów, tj. ok. 3,34 mln zł.

W związku z powyższą decyzją GVH podejrzewa, że - jak napisano - Wizz Air "prawdopodobnie nie spełnia wymogu należytej staranności", ponieważ system rezerwacyjny przewoźnika nie zapewnia odpowiedniej "przewidywalności i niezawodności" w zakresie informowania podróżnych o doliczaniu opłat za dodatkowe usługi. GVH wyjaśnił, że w niektórych przypadkach informacje na temat tych usług mogą różnić się w zależności od urządzenia, na którym kupowany jest bilet.

Dodatkowo - jak określono - przedsiębiorstwo może "ukrywać przed konsumentami istotny fakt, że nie będzie w stanie świadczyć usługi po cenach wyświetlanych w całym procesie rezerwacji", tj. takich, jak te wyświetlanych na stronie internetowej i w aplikacji przewoźnika.

Urząd zastrzegł, że postępowanie ma na celu zbadanie faktów i stwierdzenie, czy doszło do domniemanego naruszenia przepisów. Czas trwania postępowania wynosi trzy miesiące i w uzasadnionych przypadkach może zostać przedłużony dwukrotnie, za każdym razem o maksymalnie dwa miesiące - napisano w komunikacie. Podkreślono, że wszczęcie postępowania nadzorującego nie oznacza, że dane przedsiębiorstwo dopuściło się naruszenia.

Do chwili nadania depeszy nie udało się uzyskać komentarza przewoźnika.

Wizz Air to węgierska linia lotnicza i jeden z największych przewoźników działających w Polsce. Jak podano na jego stronie, obecnie Wizz Air obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w regionie i jest największą tanią linią lotniczą w Europie Środkowej i Wschodniej. Wizz Air eksploatuje flotę 213 samolotów Airbus A320 i A321 i był preferowanym wyborem 60,3 miliona pasażerów w 2023 roku - zaznaczono. (PAP)

bpk/ malk/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony