Wraz z odbiorem pierwszego A330neo STARLUX zaczyna tworzenie floty szerokokadłubowców
Linie lotnicze STARLUX odebrały pierwszy samolot szerokokadłubowy – A330-900. To pierwszy z 26 szerokokadłubowców Airbusa, które mają zasilić flotę tajwańskiego przewoźnika. Będzie wśród nich osiem odrzutowców A330neo i 18 A350. Wszystkie A330neo i jeden A350 zostały zamówione w leasingu za pośrednictwem firmy ALC, zaś pozostałych 17 A350 STARLUX zamówił bezpośrednio w Airbusie.
A330neo dla tajwańskiego przewoźnika otrzymują kabinę pasażerską w wielokrotnie wyróżnianym standardzie Airspace, zaaranżowaną w układzie dwuklasowym: z 28 miejscami w klasie biznes i 269 miejscami w klasie ekonomicznej. We flocie STARLUX A330neo dołączą do eksploatowanych już 7 wąskokadłubowych A321neo i pozwolą uzupełnić siatkę realizowanych połączeń regionalnych między Tajwanem a szerszym regionem Azji i Pacyfiku.
W tym samym czasie przedstawiciele STARLUX zakontraktowali komputerowe wsparcie szkoleniowe ACE (Airbus Cockpit Experience) Suite. Zgodnie z podejściem „uczenie się przez odkrywanie” piloci STARLUX będą szkolić się w trenażerze ACE, symulującym trójwymiarowo kokpit samolotu, korzystając z lekcji z przewodnikiem i bezpłatnych treningów. ACE Suite zapewnia wydajny proces uczenia, gwarantujący znaczną oszczędność czasu. Jego użytkownicy mogą się lepiej podtrzymywać wiedzę i ciągle rozwijać umiejętności. ACE Suite został zatwierdzony przez EASA i jest zgodny z przepisami ICAO.
„Cieszę się z odbioru naszego pierwszego A330neo, gdyż stanowi on istotny element w rozwoju STARLUX. Eksploatując już nowoczesne i ekonomiczne A321neo, jesteśmy pewni, że A330neo zapewni nam jeszcze większą elastyczność i wydajność w obsłudze połączeń, zarazem pozwalając na optymalizację kosztów i zaoferowanie większego komfortu podróży”, powiedział K.W. Chang, założyciel i prezes linii. „Cieszymy się również, że wkrótce zaczniemy odbierać przeznaczone dla nas samoloty A350”.
„Z satysfakcją współpracujemy ze STARLUX przy rozwijaniu floty przewoźnika”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa. „A321neo, A330neo i A350 razem umożliwią linii z Tajwanu skorzystanie z unikalnej wspólności technicznej i wydajności oferowanej przez nasze samoloty najnowszej generacji. Oferują najwyższy komfort lotu w swoich kategoriach, co stanowi dla STARLUX kluczowy element w zapewnianiu najwyższej jakości usług przewozowych”.
Według stanu na koniec stycznia 2022 r. firmy z całego świata zamówiły ponad 1800 samolotów z rodziny A330 (z tego 23 klientów zdecydowało się na 353 maszyny A330neo).
Komentarze