Przejdź do treści
Źródło artykułu

Według NTSB, upadek FO z samolotu mógł być wypadkiem

W ostatnich dniach Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) potwierdziła, że nie ma jednoznacznych dowodów na to, że młody FO celowo wyskoczył z samolotu, mimo, iż taki rozwój wypadków raportował kapitan.

W związku z tym faktem, komisja jako przyczynę awaryjnego lądowania samolotu CASA C-212 (znaki rejestracyjne N497CA) wynoszącego skoczków spadochronowych do którego doszło 29 lipca 2022 r. na lotnisku Raleigh Durham, uznała uskok wiatru, który samolot napotkał podczas poprzedniego lądowania na lądowisku Reaford. Podczas tego manewru doszło do oderwania prawej goleni podwozia głównego, co spowodowało, że pilot zwiększył moc i wzniósł się, a następnie przekierował lot do Raleigh.

Sensacyjny charakter tragedii spowodował szerokie zainteresowanie środowiska lotniczego, zwłaszcza po tym, jak przedstawiciele FAA użyli  terminu „skok” do opisania śmiertelnego upadku 23-letniego Charlesa Hew Crooka na podwórko domu na przedmieściach Raleigh.

W raporcie napisano, że chociaż kapitan miał wrażenie, że FO celowo wyskoczył z samolotu, to nie stwierdzono, że upadek był samobójstwem.  

Podczas lądowania w Reaford, gdy samolot napotkał uskok wiatru i złamał podwozie, za sterami siedział Crooks. Następnie kontrolę nad statkiem powietrznym przejął kapitan, który nabrał wysokości i skierował się na lotnisko w Raleigh, gdzie jest dłuższy pas startowy i służby ratunkowe. Podczas pierwszych rozmów ze śledczymi kapitan, który był także głównym pilotem firmy czarterowej zeznawał, że FO mówił, że czuje się źle i otworzył boczne okno w kabinie załogi oraz tylną rampę, aby przewietrzyć samolot.

Niedługo potem, „FO spojrzał na kapitana, przeprosił, wstał z siedzenia, zdjął słuchawki i wyskoczył z samolotu przez tylne drzwi rampy”. Kapitan powiedział również, że wcześniej Crooks wpadł w nieproporcjonalnie duże zaniepokojenie, gdy zgubił firmową kartę płatniczą za paliwo.

Jednak przyjaciele, krewni i inni współpracownicy powiedzieli śledczym, że nie martwili się stanem psychicznym Crooksa, chociaż powiedział on rodzinie i właścicielowi samolotu, że uważa ten konretny lot za ważny, ponieważ ma się odbyć się z głównym pilotem. Raport toksykologiczny wykazał obecność w jego organizmie mitragyniny, co wskazywało, że zażywał kratom, ziołowy suplement stosowany czasami w celu łagodzenia stanów lękowych. 

NTSB stwierdziła, że wzięła to wszystko pod uwagę i doszła do wniosku, że możliwe było, że pilot „stracił równowagę” kiedy podbiegał do otwartych drzwi rampy, aby zwymiotować. Rada również zauważyła, że w chwili wypadku panowały turbulentne warunki.


Czytaj również:
Raport końcowy NTSB z wypadku samolotu CASA C-212 (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony