Przejdź do treści
Oślepianie laserem pilota samolotu podczas lądowania (fot. FAA)
Źródło artykułu

W 2023 r. znacząco wzrosła liczba incydentów związanych z oślepianiem laserami

Pomimo tego, co Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opisuje jako „istotną kampanię mającą na celu podniesienie świadomości na temat poważnych zagrożeń bezpieczeństwa”, w zeszłym roku znacznie wzrosła liczba incydentów związanych z oślepianiem laserami pilotów statków powietrznych, chociaż w 2022 r. nastąpił niewielki spadek.

Według komunikatu prasowego FAA, w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych zgłoszono 13 304 incydentów związanych z laserami, w porównaniu z 9 457 odnotowanymi w 2022 r. Jednak dane za 2022 r. oznaczały poprawę w porównaniu z 9 723 incydentów, które miały miejsce w 2021 r.

„Celowe kierowanie laserów na samoloty stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa pilotów i narusza prawo federalne” – napisała Agencja."

„Wiele laserów o dużej mocy może obezwładnić pilotów pilotujących statki powietrzne, które mogą przewozić setki pasażerów”. FAA stwierdziła, że ściśle współpracuje z federalnymi, stanowymi i lokalnymi organami ścigania, aby znaleźć osoby, które celowo kierują lasery w samoloty i zastosować przeciwko nim sankcje prawne. 

Mogą one obejmować grzywny w wysokości do 11 tys. USD za każde naruszenie i/lub zarzuty karne. Agencja poinformowała, że w przypadku wielokrotnych naruszeń prawa w tym zakresie nałożyła kary w wysokości nawet do 30 800 USD.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony