Supernal wstrzymuje program eVTOL po zmianie kierownictwa
Supernal, spółka zależna południowokoreańskiego konglomeratu Hyundai, zajmująca się zaawansowaną mobilnością powietrzną, wstrzymuje rozwój elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL).
O decyzji poinformował Orange County Register, lokalny dziennik w Kalifornii, który ma dostęp do źródeł w firmie, a wkrótce potem informację powielił TechCrunch i inne media.
Decyzja Supernal o wstrzymaniu prac nad programem eVTOL jest następstwem odejścia zarówno dyrektora generalnego (CEO), jak i dyrektora ds. technologii (CTO) firmy.
31 sierpnia 2025 r. dr Jaiwon Shin i David McBride zrezygnowali ze swoich stanowisk odpowiednio dyrektora generalnego (CEO) i dyrektora ds. technologii (CTO). Jak dotąd nie powołano nowego dyrektora generalnego, a firma podobno poszukuje jego następcy na międzynarodowym rynku menedżerskim. Tymczasem David Rottblatt, dyrektor ds. rozwoju biznesu, nadzoruje działalność Supernal jako tymczasowy dyrektor operacyjny (COO).
Tą decyzją Supernal podąża śladami Airbusa, który na początku 2025 r. również wstrzymał własny program rozwoju eVTOL, CityAirbus NextGen, powołując się na potrzebę dostosowania technologii akumulatorowej do wymagań deweloperów eVTOL.
Chociaż Supernal jest częścią południowokoreańskiego koncernu, jego siedziba znajduje się w Irvine w Kalifornii. Deweloper eVTOL ogłosił w kwietniu 2025 r., że przeprowadził swój pierwszy lot testowy w Mojave Air and Space Port.
Flagowym projektem Supernal był S-A2, zasilany akumulatorami samolot eVTOL, który zgodnie z założeniami projektantów, miał być zdolny do przewozu czterech pasażerów i pilota.



Komentarze