Lotnisko CDG w Paryżu z łatwiejszymi przesiadkami dla pasażerów
Ar France-KLM i Groupe ADP - właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG) w Paryżu - ogłosiły zacieśnienie współpracy, której celem jest poprawa komfortu pasażerów lecących przez Paryż. Właśnie uruchomiono pierwszą inicjatywę, która jest efektem podpisanego w czerwcu b.r. porozumienia. Jest nią nowa procedura o nazwie Short Connection Pass, dzięki której podróżni z krótkim czasem na przesiadkę, zdążą na kolejny samolot. Działa ona w oparciu o specjalny system identyfikacji i nadawania priorytetu pasażerom tranzytowym na lotnisku CDG, w zależności od tego, ile mają czasu, aby przesiąść się na kolejny lot. Następnie podróżni korzystają z dedykowanej trasy przez lotnisko, która jest wyposażona w wielojęzyczny system oznakowania.
Każdego dnia linie lotnicze Air France przewożą do 140 tysięcy pasażerów, z czego prawie połowa odbywa podróże z przesiadką na lotnisku CDG w Paryżu, które jest hub’em Air France i jednym z największych węzłów komunikacyjnych w Europie. Mimo, że rozkład lotów Air France jest odpowiednio zoptymalizowany, aby pasażerowie i ich bagaże mogli bez problemu zdążyć na kolejny lot, nieprzewidziane okoliczności, jak np. opóźnienia samolotów, mogą skrócić czas na przesiadkę. Teraz, gdy czas przesiadki spadnie poniżej określonego progu (na przykład do 45 minut w przypadku przesiadki z lotu europejskiego na lot do Stanów Zjednoczonych), uruchamiana jest automatyczna priorytetowa procedura (Short Connection Pass) dla pasażerów, którzy znaleźli się w tej kłopotliwej sytuacji. Sami pasażerowie nie muszą podejmować żadnych dodatkowych działań, tylko zastosować się do otrzymanej instrukcji.
Jak to działa?
1. Najpóźniej po przylocie na lotnisko Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu pasażerowie otrzymują SMS-a i e-mail z informacją, że ze względu na krótki czas dotarcia do bramki kolejnego lotu, przysługuje im priorytetowy dostęp do kontroli bezpieczeństwa i kontroli granicznej. (Wkrótce wiadomość ta będzie również wysyłana za pośrednictwem powiadomienia w aplikacji mobilnej Air France oraz WhatsApp.)
2. Po przybyciu do punktów kontroli bezpieczeństwa i kontroli granicznej, obsługa lotniska skanuje karty pokładowe pasażerów, a informacja o krótkim czasie połączenia jest przekazywana do systemu. Następnie pasażerowie otrzymują priorytetowe przejście. Celem nowej procedury jest przyspieszenie przejścia przez punkty kontrolne i gwarancja, że pasażerowie dotrą do wyjścia do samolotu na czas.
System opiera się na wymianie informacji w czasie rzeczywistym między Air France, Groupe ADP i dostawcą systemu. Udostępniane dane obejmują: szacowany czas przejścia przez lotnisko, czas potrzebny na kontrolę bezpieczeństwa i formalności graniczne, a także czas oczekiwania w tych punktach kontrolnych oraz zaktualizowany czas odlotu następnego samolotu.
„Inicjatywa doskonale ilustruje nasze wspólne ambicje z Grupą Air France-KLM, jakimi są usprawnienie przepływu pasażerów oraz zwiększenie wydajności i atrakcyjności naszego lotniska jako węzła komunikacyjnego. Short Connection Pass to proste i skuteczne operacyjnie rozwiązanie, które stanowi prawdziwy krok naprzód w poprawie jakości podróży.” – powiedział Regis Lacote, Wiceprezes ds. operacji i innowacji i Dyrektor lotniska Roissy-Charles de Gaulle w Paryżu.
Alain-Hervé Bernard, Wiceprezes ds. operacyjnych i cargo w Air France dodał: „Wspieranie naszych klientów i ułatwianie im podróży jest dla nas priorytetem. Lotnisko bazowe Air France w Paryżu jest już najpotężniejszym w Europie portem lotniczym pod względem możliwości tranzytowych. Dzięki nowej, wspólnej inicjatywie z Groupe ADP możemy dodatkowo wzmocnić jego atrakcyjność i jednocześnie potwierdzić naszą ambicję, aby paryski port znalazł się wśród wiodących węzłów komunikacyjnych na świecie.”



Komentarze