Przejdź do treści
Źródło artykułu

EASA: Dyrektywa zdatności do lotu w kwestii silników montowanych w samolotach Diamond Aircraft

28 sierpnia 2024 .r Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała dyrektywę zdatności do lotu (ang.: Airworthiness Directives, AD) nr 2024-0172-E dotyczącą silników  wyprodukowanych przez Austro Engine GmbH, Wuhu Diamond Aeroengine Co. Ltd. E4 and E4P (wszystkie numery seryjne). Wspomniane jednostki napędowe były montowane głównie w samolotach Diamond Aircraft (DA 40 NG, DA 42 NG, DA 42 M-NG oraz DA 62), ale też i innych.

Powodem wydania AD są zgłoszone przypadki awarii silników, w których podczas późniejszej inspekcji zidentyfikowano pęknięcia tłoków. Po przeprowadzeniu dochodzenia ustalono, że tylko dotknięte części (zgodnie z definicją w niniejszym AD), są przedmiotem tej awarii. Trwają dalsze dochodzenia w celu ustalenia źródłowej przyczyny usterki jednostek napędowych.

Jeśli problem nie zostanie wyeliminowany to finalnie może doprowadzić do awarii silnika, a w przypadku jednosilnikowych statków powietrznych do awaryjnego lądowania, co z kolei może skutkować uszkodzeniem samolotu i obrażeniami pasażerów.

Aby rozwiązać ten potencjalnie niebezpieczny stan, firma Austro Engine opublikowała MSB, dostarczając instrukcje dotyczące powtarzalnych inspekcji endoskopem uszkodzonych części i wymagające wymiany pękniętych na nowe, a także raportowania wyników inspekcji do Austro Engine. Niniejsze AD jest uważane za tymczasową i mogą zostać opublikowane kolejne AD. 

Pełny tekst dyrektywy EASA AD nr: 2024-0172-E:

Dyrektywa EASA AD nr: 2024-0172-E

Dyrektywa EASA AD nr: 2024-0172-E

Dyrektywa EASA AD nr: 2024-0172-E

Dyrektywa EASA AD nr: 2024-0172-E

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony