Boeing rozpoczyna produkcję MH-139A Gray Wolf
Boeing rozpoczyna produkcję śmigłowca MH-139A Gray Wolf po ukończeniu fazy badań, rozwoju, testów i oceny (RDT&E). Całość jest pochodną programu, w ramach którego koncern ma dostarczyć Siłom Powietrznym USA szósty i ostatni helikopter testowy.
„Dostarczenie Siłom Powietrznym wszystkich śmigłowców RDT&E umożliwia im kontynuowanie krytycznych testów operacyjnych i pozwala Boeingowi skupić się na budowie pierwszego egzemplarza produkcyjnego” – powiedział Azeem Khan, dyrektor programowy MH-139. „Szary Wilk zapewni Siłom Powietrznym kluczowe ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa narodowego. To ważny krok na drodze do wprowadzenia śmigłowca do użytku.”
Pierwsza maszyn ma zostać dostarczona w 2024 r. Do chwili obecnej Siły Powietrzne przyznały Boeingowi kontrakt na budowę pierwszych 13 śmigłowców, przy czym pierwszy egzemplarz znajduje się już w fazie montażu końcowego. Docelowo koncern dostarczy Siłom Powietrznym 80 MH-139A Gray Wolf.
„Po dostarczeniu ostatniego śmigłowca testowego wkraczamy w ekscytującą fazę produkcji. Dzięki MH-139 Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych otrzymają szybszą i wydajniejszą konstrukcję, która wprowadzi je w nową erę” – powiedział Robert Beyer, menedżer programu MH-139 w Leonardo Helicopters US. „Leonardo jest niesamowicie dumny z tego śmigłowca i nie możemy się doczekać dalszej współpracy z Boeingiem i USAF,”.
Śmigłowce MH-139A zastąpią UH-1N Huey, a ich zadaniem będzie chronić międzykontynentalne rakiety balistyczne (ICBM) na terenie całych Stanów Zjednoczonych oraz transportować VIP-ów i personel ochrony.
Komentarze