Przejdź do treści
System ADS-B - infografika (fot. avweb.com)
Źródło artykułu

AOPA walczy o opóźnienie wymogu wyposażenia w Kanadzie samolotów w ADS-B

AOPA zagłębia się w politykę kanadyjską, wspierając apel tamtejszych grup lotniczych o opóźnienie wdrażania wymogu wyposażenia samolotów w system ADS-B.

Departament Transportu Kanady będzie wymagał, aby samoloty były wyposażone w transpondery ADS-B i anteny zdolne do komunikowania się z nadajnikami-odbiornikami satelitarnymi i z systemami naziemnymi. W 2023 r. każdy, kto będzie wykonywał lot w kontrolowanej przestrzeni powietrznej powyżej 12500 stóp, będzie musiał mieć odpowiednie urządzenia na pokładzie. Już w 2026 r. wymóg ten obejmie prawie całą kontrolowaną przestrzeń powietrzną.

AOPA twierdzi, że nowe przepisy wpłyną na operatorów w USA, ponieważ większość z nich nie ma wymaganej "różnorodności anten", które przesyłają informacje z transpondera w górę i w dół.

"To niepokojący precedens" – powiedział Jim McClay, dyrektor AOPA ds. przestrzeni powietrznej, ruchu lotniczego i bezpieczeństwa. "To stanowiłoby wymóg w zakresie wyposażenia dla większości amerykańskich operatorów, którzy chcą latać do Kanady, z których większość niedawno zmodernizowała swoje wyposażenie, aby spełnić wymagania USA".

AOPA twierdzi, że jest mało prawdopodobne, aby większość operatorów lekkich samolotów wymieniła lub zmodyfikowała systemy, które już zainstalowali, co wiąże się ze znacznymi kosztami. W takim wypadku więc podróże do Kanady będą dla nich niemożliwe.

"Ze względu na te obawy, AOPA nalega na odroczenie wymogów Nav Canada w zakresie wyposażenia do czasu ustalenia wpływu na koszty zakupu i instalacji wymaganego sprzętu oraz do momentu zakończenia dyskusji na temat potencjalnych alternatywnych rozwiązań" – powiedział McClay.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony