AOPA ostrzega pilotów, aby byli świadomi różnych rodzajów paliwa
Wraz z pojawieniem się na rynku nowych paliw bezołowiowych piloci są ostrzegani, aby unikali tankowania niewłaściwego paliwa. Stowarzyszenie Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA), we współpracy z twórcami inicjatywy Eliminate Aviation Gasoline Lead Emissions (EAGLE), opublikowało ostrzeżenie dla lotników dotyczące obaw związanych z tankowaniem niewłaściwego paliwa, ponieważ na rynek zaczynają trafiać nowe paliwa bezołowiowe o różnych właściwościach i liczbie oktanowej.
AOPA ostrzega pilotów, aby upewnili się, że ich samoloty – szczególnie te wymagające paliw o wysokiej liczbie oktanowej – nie są tankowane niewłaściwym jego rodzajem, gatunkiem lub mieszanką.
„Rosnąca dostępność bezołowiowego paliwa lotniczego stanowi kluczowy krok w kierunku wyeliminowania emisji ołowiu z samolotów. Wprowadza jednak również nowe ryzyko tankowania niewłaściwego paliwa. Ponieważ obecnie dostępnych jest wiele opcji paliwa, piloci, właściciele samolotów i personel obsługi liniowej muszą być bardziej czujni niż kiedykolwiek, aby zapewnić bezpieczeństwo tankowania. Niewłaściwe zatankowanie może prowadzić do katastrofalnej awarii silnika, dlatego niezbędna jest jasna komunikacja między pilotami, a personelem obsługi liniowej", ostrzega Stowarzyszenie.
Piloci powinni potwierdzić ograniczenia swojego STC dla silnika i płatowca, a przy składaniu zamówień każdy jego szczegół, w tym typ, klasę i objętość — z personelem obsługi liniowej lub mieć świadomość tych czynników podczas samodzielnego tankowania. Samolot musi również mieć odpowiednią dokumentację i tabliczki potwierdzające zgodność z obowiązującym STC.
Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż nowe paliwa bezołowiowe zostały stworzone do mieszania z paliwem 100LL, to nie jest pewne, czy można je bezpiecznie mieszać ze sobą. Dopóki nie będzie dostępnych szerszych informacji na ten temat, nie można teg robić. „Organizaje takie jak Misfuelling Resources Energy Institute, Safety Brief AOPA, Misfueling Prevention Program National Air Transportation Association (NATA) oraz EAGLE’s Guidance on Transitioning a Flight School to Unleaded Avgas oferują cenne wskazówki w kwestii tej zmiany.
Komentarze