Przejdź do treści
Źródło artykułu

Osłona przeciwsłoneczna pilota odpadła i wyłączyła silnik B737-8 MAX Malta Air

8 grudnia 2025 r., B737-8 MAX linii Malta Air (znaki rejestracyjne 9H-VUE) wykonywał lot FR-3505 z Krakowa do Mediolanu Bergamo. Samolot wznosił się po starcie z pasa 25, gdy na FL080 osłona przeciwsłoneczna pilota odpadła i uderzyła w jedną z dźwigni rozruchu silnika, powodując wyłączenie się jednostki napędowej (LEAP).

Załoga ogłosiła sygnał PAN PAN, zatrzymała wznoszenie na poziomie FL100, kontynuując lot na aktualnym kursie i podjęła próbę ponownego uruchomienia silnika, która zakończyła się powodzeniem. Następnie załoga odwołała PAN PAN i kontynuowała lot do Mediolanu, gdzie samolot bezpiecznie wylądował ok 90 min później.

9H-VUE pozostawał na ziemi w Mediolanie przez około 50 godzin, po czym wrócił do eksploatacji. Maltańskie Biuro Badania Wypadków Lotniczych (BAAI Malta) zakwalifikowało zdarzenie jako incydent i wszczęło dochodzenie.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony