Przejdź do treści
B737 MAX 9 nad Wschodnim Waszyngtonem (fot. boeing.com)
Źródło artykułu

FAA proponuje ważne zmiany w Boeingach 737 MAX

Amerykański urząd lotnictwa FAA ogłosił, że zamierza zaproponować Boeingowi 4 kluczowe zmiany w koncepcji i funkcjonowaniu B737 MAX, aby spełniały wymogi bezpieczeństwa tych samolotów.

W dniu 3 sierpnia br. FAA przesłała zawiadomienie o proponowanych przepisach (NPRM) dotyczących dyrektywy zdatności do lotu Boeinga 737 MAX (AD) (PDF) do Urzędu Rejestru Federalnego w celu publikacji. NPRM proponuje wprowadzenie szeregu zmian projektowych w celu rozwiązania zidentyfikowanego niebezpiecznego stanu. Kiedy NPRM opublikuje w Rejestrze Federalnym, rozpocznie się 45-dniowy okres publicznej konsultacji.

FAA umieściła także wstępne podsumowanie przeglądu samolotu Boeing 737 MAX (PDF) w dokumencie, aby pomóc w przeglądzie proponowanego AD.

W opublikowanym projekcie dyrektywy żeglowności amerykański urząd domaga się uaktualnienia oprogramowania systemu kontroli lotu, zmiany wyświetlania sygnałów ostrzegawczych, zmiany niektórych procedur obowiązujących pilotów oraz zmian w rozmieszczeniu niektórych wiązek przewodów elektrycznych – pisze Reuter. Te wymagania są zgodne z oczekiwanymi od miesięcy przez Boeinga i analityków sektora lotniczego, a informacja FAA pojawiła się po serii opóźnień i pozwala przewidywać ostatnią prostą prowadzącą do możliwego zniesienia w tym roku zakazu lotów MAXów.

Nadal istnieją jednak pewne przeszkody, w tym okres 45 dni publicznej konsultacji żądanych modyfikacji oraz wdrożenie nowej procedury szkolenia pilotów. Ze względu na konieczność wykonania takiej pracy nie jest pewne, czy amerykańskie linie wznowią loty przed końcem roku.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony