PART-FCL – pionowzloty, sterowce
W dniu dzisiejszym warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na klasę lub typ – pionowzloty i sterowce.
SEKCJA 4
Szczegółowe wymagania dotyczące pionowzlotów
FCL.720.PL Wymagane doświadczenie i warunki wstępne dotyczące wydania uprawnień na typ – pionowzloty
O ile w danych dotyczących zgodności operacyjnej ustalonych na podstawie części 21 nie stwierdza się inaczej, osoba ubiegająca się o wydanie pierwszego uprawnienia na typ pionowzlotu musi spełniać następujące wymagania i warunki wstępne:
a) w przypadku pilota samolotowego:
-
posiadać licencję CPL/IR(A) z zaliczeniem wiedzy teoretycznej do licencji ATPL lub licencję ATPL(A);
-
posiadać zaświadczenie ukończenia szkolenia MCC;
-
posiadać ponad 100 godzin czasu lotu w charakterze pilota samolotów z załogą wieloosobową;
-
mieć zaliczone 40 godzin szkolenia w locie na śmigłowcach;
b) w przypadku pilota śmigłowcowego:
-
posiadać licencję CPL/IR(H) z zaliczeniem wiedzy teoretycznej do licencji ATPL lub licencję ATPL/IR(H);
-
posiadać zaświadczenie ukończenia szkolenia MCC;
-
posiadać ponad 100 godzin czasu lotu w charakterze pilota śmigłowców z załogą wieloosobową;
-
mieć zaliczone 40 godzin szkolenia w locie na samolotach;
c) w przypadku pilota posiadającego kwalifikacje do pilotowania samolotów i śmigłowców:
-
posiadać co najmniej licencję CPL(H);
-
posiadać wiedzę teoretyczną z zakresu IR i ATPL lub licencję ATPL na samoloty lub śmigłowce;
-
posiadać zaświadczenie ukończenia szkolenia MCC na śmigłowcach lub samolotach;
-
posiadać co najmniej 100 godzin czasu lotu w charakterze pilota samolotów lub śmigłowców z załogą wieloosobową;
-
mieć zaliczone 40 godzin szkolenia w locie na samolotach lub śmigłowcach, w zależności od przypadku, jeżeli nie posiada doświadczenia w zakresie ATPL lub operacji na statkach powietrznych z załogą wieloosobową.
FCL.725.PL Szkolenie w locie w celu wydania uprawnień na typ – pionowzloty
Szkolenie w locie stanowiące część kursu szkoleniowego do uprawnienia na typ pionowzlotu należy zaliczyć zarówno na statku powietrznym, jak i na urządzeniu FSTD imitującym ten statek powietrzny, które zostało odpowiednio zakwalifikowane do tego celu.
FCL.740.PL Przedłużanie ważności uprawnień – pionowzloty
a) Przedłużenie ważności. W celu przedłużenia ważności uprawnienia na typ pionowzlotu, kandydat:
-
musi zaliczyć kontrolę umiejętności zgodnie z dodatkiem 9 do niniejszej części na odpowiednim typie pionowzlotu w okresie 3 miesięcy bezpośrednio poprzedzających datę upływu ważności uprawnienia;
-
w okresie ważności uprawnienia, musi wykonać co najmniej:
-
10 odcinków trasy w charakterze pilota odpowiedniego typu pionowzlotu; lub
-
1 odcinek trasy w charakterze pilota odpowiedniego typu pionowzlotu lub na symulatorze FFS z egzaminatorem. Ten odcinek trasy można wykonać podczas kontroli umiejętności.
-
-
Pilot pracujący dla operatora zarobkowego transportu lotniczego zatwierdzonego zgodnie ze stosownymi wymaganiami dotyczącymi operacji lotniczych, który zaliczył kontrolę umiejętności u operatora połączoną z kontrolą umiejętności przeprowadzaną w celu przedłużenia ważności uprawnienia na typ, jest zwolniony z obowiązku spełnienia wymogu określonego w pkt 2).
b) Kandydat, który nie zaliczy wszystkich sekcji kontroli umiejętności przed datą upływu ważności uprawnienia na typ, nie może korzystać z tego uprawnienia do czasu zaliczenia kontroli umiejętności.
SEKCJA 5
Szczegółowe wymagania dotyczące sterowców
FCL.720.As Warunki wstępne do wydania uprawnień typu – sterowce
(...)
Grzegorz Skomorowski
Czytaj całość artykułu na stronie Unitedsky
Czytaj również:
PART-FCL – uprawnienia na klasę lub typ – śmigłowce
PART-FCL – uprawnienia na klasę lub typ
PART-FCL (klasa i typ statku powietrznego)
PART-FCL – ATPL(H) & IR
PART-FCL – MPL & ATPL(A)
PART-FCL – CPL(A)
PART-FCL – Sekcja 5 – SPL i Sekcja 6 – BPL
PART-FCL – Sekcja 3 PPL(H) i Sekcja 4 PPL(As)
PART – FCL: wymagania PPL, SPL, BPL
PART–FCL: Balony
PART–FCL – szybowce
PART–FCL – szybowce
PART–FCL – licencje śmigłowcowe
PART-FCL – licencje LAPL
PART-FCL – załącznik I cz. II
PART-FCL – załącznik I
PART-FCL – definicje
Tak pewnie będzie...
Komentarze